Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "GRESPAN, Carla Lisbôa"

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    “Ocupa 1º de maio”: ciberdemocracia, cuidado de si e sociabilidade na escola
    (2017) RATTO, Cleber Gibbon; GRESPAN, Carla Lisbôa; HADLER, Oriana Holsbach
    The purpose of this article is to problematize the occupations of state schools by the students of Rio Grande do Sul that occurred in May and June of 2016. We take as analytical material the occupation of the Normal State School 1º de Maio, located in the north zone Of Porto Alegre, using Pierre Lévy's "cyberdemocracy" concepts and Michel Foucault's "care of himself" and the assumption that these mobilizations may represent are activation of the student movement and a new use of public space. State occupations followed, to a greater or lesser extent, those in São Paulo, Rio de Janeiro and Goiás, both in the claims against the privatization of public education, the limitation of teaching practice and/or these arch for infrastructure improvements, and In the form of organization, an autonomous, self-managed movement where the students themselves perform the work necessary for the emergence and consolidation of the occupation and in the form of mobilization through the use of virtual social networks. Mobilization through occupation enhances being together, making visible the need for daily participation in the construction of collective action, through there appropriation of school space, horizontality in interactions, protagonism, cultural fruition and recognition of the other.
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Performatividades de gêneros e de sexualidades: implicações na educação das juventudes
    (2016) GRESPAN, Carla Lisbôa; RATTO, Cleber Gibbon; LACERDA, Miriam Pires Corrêa de
    O presente artigo tem por objetivo discutir as possibilidades de viabilizar as Políticas de Performatividades de gêneros e de sexualidades no âmbito escolar, através do diálogo entre as Teorias Pós-Estruturalistas, os Estudos Feministas e Queer e os dados apresentados no relatório do “Projeto de Estudo sobre Ações Discriminatórias no Âmbito Escolar” e da “Agenda Juventude Brasil”.

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão