Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "CANEN, Ana"

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    A pesquisa multicultural como eixo na formação docente: potenciais para a discussão da diversidade e das diferenças
    (2008) CANEN, Ana
    This paper argues that the comprehension of the research as a multicultural phenomenon can give the link teach-research a great significance to teachers formation. The article develops this idea by suggesting four main dimensions on this viewpoint: first, the conception of future teachers and teacher educators as researchers in action of plural cultural identity; second, the encouragement of discussions about educational themes in terms of silenced and represented voices, analyzing tensions between universal and diversity value; third, the expose of the future teachers to plural research methodologies; and finally, the analysis of the institution or organization identity where teachers formation happens, showing the problems related to unequal power relations and trying to make these institutions become multicultural organizations.
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Impactos de políticas de avaliação institucional: um estudo de caso no sistema de ensino naval brasileiro
    (2007) AGUIAR, Natália Morais C. B. de; CANEN, Ana
    El artículo presenta un reciente estudio realizado por un instituto de pesquisa que muestra la importancia que el joven atribuye a ala escuela y al profesor y, también, su preocupación con la violencia. El texto aborda los conceptos de conflicto e de conflicto escolar, apresenta innumeras inumeras de clasificar los conflictos y los conflictos escolares a fin de contribuir para el entendimento del problema e indica la mediación del conflicto como alternativa potente y viable para la disminución de la violencia escolar. Al final enumera cuestiones que deben ser consideradas cuando la escuela se propone a implantar un programa de mediación escolae del conflicto.

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão