Navegando por Autor "ALBERT, Héctor Tronchoni"
Agora exibindo 1 - 4 de 4
Resultados por página
Opções de Ordenação
- ItemCreatividad, laberinto de los sentidos(2012) ALBERT, Héctor TronchoniReforçar a criatividade com estratégias inovadoras, para além de a orientar e capacitar, é uma necessidade expressa pelas comunidades educativas, ainda mais àqueles que trabalham nos processos de inclusão, de barata prioritária; o mesmo é verdade para os campos empresariais. É por isso que muitos educadores começam e mantêm a sua formação contínua relacionada com o papel que a criatividade e a sua aplicação desempenham, para além do desempenho do seu trabalho educativo/social de ajudar os colectivos mais necessitados
- ItemCreatividad, laberinto de los sentidos(2012) ALBERT, Héctor TronchoniStrengthening creativity with innovative strategies, besides orienting and empowering it, is a necessity expressed by the educational communities, still more to those who work on inclusion processes, of priority aprroach; the same is true to the entrepeneur fields. That’s why lots of educators start and keep their continuing education relating to the role that creativity and its application play, in addition to the performance of his educational/social work on helping the collectives more in need. Then, the importance of creativity in human beings’ development and, above all, as a challenge to the 21st century teachers, as well as the relationship with the concept of resilience and creation of support networks by creative reading/writing – experience that we propose to continue froging new places to analysis and construction of the individual by social identity, communal and without borders.
- ItemPrácticas comunitarias de éxito, camino hacia la internacionalización en la educación superior Prácticas comunitarias de éxito, camino hacia la internacionalización en la educación superior: aprender de mí, de ti, de todos confitura de paraules - talleres crativos. Puebla, México(2013) ALBERT, Héctor TronchoniInternships and Service Learning are two spaces that contribute to education around this globalized and changing world. Their respective well done practices are based on the evaluation (TILLEY-LUBBS et al., 2005), from the first planning, development and the end. In other words, reciprocity, learning processes and evaluation stregthen personal and professional strategies and tools for social ties in the Century XXI characterized by fast technological communication and the ages of information. Internships and Service Learning must be a great challenge that allows to develope students’ individual skills, their talents in a context of learning where they can support on different kinds of organizational needs. These two ways of learning define new stages in terms of international student mobility in these last decades towards the internationalization of the education, and new learning spaces in cooperation with partners in communities.
- ItemPrácticas comunitarias de éxito, camino hacia la internacionalización en la educación superior: aprender de mí, de ti, de todos confitura de paraules: talleres crativos. Puebla, México(2013) ALBERT, Héctor TronchoniEstágios e serviço comunitário são dois espaços educacionais que contribuem para a educação no nosso mundo globalizado e em mudança. As suas respectivas boas práticas baseadas na sua própria implementação (TILLEY-LUBBS et al., 2005), desde a preparação, desenvolvimento e conclusão, ou noutros termos, reciprocidade, aprendizagem e acompanhamento, proporcionam aos estudantes ferramentas pessoais e profissionais que reforçam os seus laços sociais no século XXI, caracterizados pela comunicação tecnológica imediata e pela era da informação.