Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "ZOCA, Camila Campos"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Reestruturação da disciplina química fundamental de um curso de bacharelado por meio da implementação de unidades didáticas multiestratégicas: possibilidades de inovação didático-pedagógico
    (2018) ZOCA, Camila Campos; BEGO, Amadeu Moura
    This article presents the impacts of the restructuring of the Fundamental Chemistry discipline at the Institute of Chemistry at Unesp, Araraquara campus, through the implementation of Multistrategic Didactic Units (UDM). A non-experimental research of the case study type was carried out and the sources were given about the problems faced by the department's professors and the evaluation of students through a questionnaire. The data revealed the potential of implementing the UDM in improving student learning and motivation resulting from greater organization and systematization of the discipline, as well as the diversification of didactic and assessment strategies used in a well-founded and structured didactic-pedagogical planning. In addition, most students emphasize the duty shifts as an essential space for improving learning due to the proximity and language adaptation of the monitors, individualized service, help with basic content and guidance for studying.

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão