Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "VASCONCELLOS, Camilo de Mello"

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    A mediação comunitária colaborativa: novas perspectivas para educação em museus
    (2018) VASCONCELLOS, Camilo de Mello; SILVA, Maurício André da
    In the last decades, museums have adopted new agendas and guidelines, especially in the dialogue with their surrounding sand different public. In this sense, portions of society in contexts of social vulnerability have been gaining ground within institutions, redefining their goals, planning and priorities. This article reflects on the educational work developed by the Museum of Archeology and Ethnology of the University of São Paulo with a group of children from the São Remo community (a “favela”* with 12,000 in habitants, neighbor to the University) through collaborative community mediation. Since 2014, new actions have been carried out aiming, on the one hand, to reduce the symbolic and real distances between the Museuma nd its immediate neighborhood and, on the other hand, to amplify the social, political and educational role of the institution.
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Apresentação
    (2018) MATOS, Isla Andrade Pereira de; VASCONCELLOS, Camilo de Mello; VITORINO, Artur José Renda
    Trata-se de texto de apresentação do dossiê temático "Educação em museus: a didática museológica e o caráter educativo dos objetos em contextos patrimoniais".

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão