Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "SIMEÃO, Manuelle Pereira da Costa"

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Pesquisa qualitativa e a abordagem fenomenológica: o percurso da professora pesquisadora Maria Aparecida Viggiani Bicudo
    (2018) SIMEÃO, Manuelle Pereira da Costa; MOCROSKY, Luciane FerreirA
    O presente texto trata de uma entrevista cedida pela professora Dra. Maria Aparecida Viggiani Bicudo durante o evento “Jornadas da Educação em Ciências e Matemática”, realizado pelo Programa de Pós-Graduação em Formação Científica, Educacional e Tecnológica da Universidade Tecnológica Federal do Paraná. Na entrevista a professora descreve e discute a sua trajetória acadêmica, bem como a sua relação com a pesquisa qualitativa na abordagem fenomenológica em Educação Matemática.
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Prática de ciência e tecnologias na rede municipal de ensino de Curitiba: re-visitando a historicidade do pesquisado
    (2019) SIMEÃO, Manuelle Pereira da Costa; MOCROSKY, Luciane Ferreira
    This article presents understandings about the historical marks that underpin the teaching of Science and Technology in the initial years of the Municipal Education Network of Curitiba. It was decided to follow a path of elaborating a re-vision of the trajectory of the Science and Technology (TC) in this network, in the context of full-time education. It is understood that (re) knowing the paths already traced can favor pedagogical action by understanding ways of conceiving this teaching, so as to contribute to children's scientific literacy. From the study carried out with the guidance documents for full-time education, as well as curriculum of Sciences, public policies of implementation and effectiveness of the practice and authors who studied the theme, it was verified that the Science and Technology Practice in RME de Curitiba is immersed in a dynamic process of constant (re)elaboration on scientific and technological knowledge and everything that it involves. Many of the changes occur with each new management, which could imply in discontinuity if it were not the prevalence of the pedagogical team. From the explicit about TC as an educational practice, historical marks have been pointing to scientific and technological literacy as the trait of Science Teaching in the early years.

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão