Navegando por Autor "PUCCI, Bruno"
Agora exibindo 1 - 5 de 5
Resultados por página
Opções de Ordenação
- ItemA violência na escola de educação básica em diálogo reflexivo com Benjamin, Adorno e Rosa(2018) PUCCI, BrunoNeste artigo se propõe dialogar com as reflexões filosófico-estéticas e formativas de Walter Benjamin, Theodor Adorno e Guimarães Rosa sobre a problemática da “violência e educação”, na perspectiva de problematizar e enfrentar a violência como barbárie, que perpassa as relações sociais e educacionais no atual quadro de dominação e de hegemonia do sistema capitalista neoliberal. E para realizar esse percurso, pretende-se o texto trilhar os seguintes passos: a violência reinante na escola de educação básica; Walter Benjamin e a crítica da violência; a violência nos escritos de Theodor Adorno; a violência como puro meio em A Benfazeja, de Guimarães Rosa; a violência divina na formação dos educandos.
- ItemAs novas tecnologias e a intensificação do trabalho docente na universidade.(2010) PUCCI, Bruno; CERASOLI, Josianne Francia
- ItemNovos problemas e temas em filosofia da educação à luz da teoria crítica da sociedade(2008) PUCCI, BrunoI will approach the theme from my investigations in the Study and Research Group Critical Theory and Education, because, even belonging to the ANPEd Philosophy of Education GT, since its creation, I would not have enough time to survey, systematize and analyze new problems and themes suggested in Philosophy of Education in the last 10 years in Brazil. Therefore, I am writing from within the Study and Research Group of Critical Theory and Education, which began in August 1991 at UFSCar and currently brings together researchers in Philosophy of Education from UNIMEP, UNESP-Araraquara and has an organic link with researchers from UFSC, UEM, PUC-Minas, UNESP-Marília and UNESP- Presidente Prudente. I am going to raise just a few themes, in Philosophy of Education, which, if they are not new because of their titles, perhaps because of the framework and methodology with which they are approached.
- ItemO enfraquecimento da experiência na sala de aula(2007) PUCCI, Bruno; OLIVEIRA, Newton Ramos deThis article is aimed at analyzing the consequences of the use of new technological resources in school education, exploring one of the dimensions that constitute man's humanity: experience. In this sense, it presents a series of school situations in whic
- ItemO enfraquecimento da experiência na sala de aula(2007) PUCCI, Bruno; OLIVEIRA, Newton Ramos deThis article analyzes the consequences of new technologies in school education, exploring one of the constituent dimensions of man's humanity: experience. In this sense, it presents a series of school situations in which teachers transfer their mediating