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Navegando por Autor "PEREIRA, Pedro Mülbersted"

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    Uma experiência com educação intercultural indígena: entrevista com a professora Joziléia Daniza Kaingang
    (2019) PAIM, Elison Antonio; PEREIRA, Pedro Mülbersted
    The Southern Atlantic Forest Indigenous Intercultural Licentiate of the Federal University of Santa Catarina (UFSC) has the proposal to serve the indigenous peoples who live in the southern part of the Atlantic Forest: Guarani (ES, RJ, SP, PR, SC, RS), Kaingang (SP, PR, SC, RS) and Xokleng (SC), with high school completed or in conclusion, since 2010. The course is structured in a special presential regime, with concentrated stages divided between University Time and Community Time, from according to the perspective of the Pedagogy of Alternation. Joziléia Daniza Jagso Inácio Schild is currently the Pedagogical Coordinator of this course. Joziléia Daniza Jagso Inácio Schild was born in the Indigenous Land of Guarita, Kaingang indigenous territory located in the Municipality of Tenente Portela, RS. Graduated in Geography from the Community University of the Chapecó Region (Unochapecó) (2010), specialist in Education of Young and Professional Adults from the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS) (2012), Master in Social Anthropology from the Federal University of Santa Catarina (2016) and is currently studying for a Doctorate in Social Anthropology at the Federal University of Santa Catarina (UFSC). We interviewed teacher Joziléia Kaingang in March 2018. On that occasion, the interviewee shared her experiences with the Indigenous Intercultural Licentiate as a student, as an educator and with the current struggles and agendas of indigenous peoples in Brazil.
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    Uma experiência com educação intercultural indígena: entrevista com a professora Joziléia Daniza Kaingang
    (2019) PAIM, Elison Antonio; PEREIRA, Pedro Mülbersted
    A Licenciatura Intercultural Indígena do Sul da Mata Atlântica da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) tem a proposta de atender os povos indígenas que vivem na parte meridional da Mata Atlântica: Guarani (ES, RJ, SP, PR, SC, RS), Kaingang (SP, PR, SC, RS) e Xokleng (SC), com Ensino Médio completo ou em conclusão, desde 2010. O curso está estruturado em regime presencial especial, com etapas concentradas divididas entre Tempo-Universidade e Tempo-Comunidade, de acordo com a perspectiva da Pedagogia da Alternância. Joziléia Daniza Jagso Inácio Schild é, atualmente, a Coordenadora Pedagógica desse curso. Joziléia Daniza Jagso Inácio Schild nasceu na Terra Indígena do Guarita, território indígena Kaingang localizado no Município de Tenente Portela, RS. É graduada em Geografia pela Universidade Comunitária da Região de Chapecó (Unochapecó) (2010), especialista em Educação de Jovens e Adultos Profissionalizantes pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) (2012), mestre em Antropologia Social pela Universidade Federal de Santa Catarina (2016) e está, atualmente, cursando Doutorado em Antropologia Social pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Entrevistamos a professora Joziléia Kaingang em março de 2018. Na ocasião, a entrevistada compartilhou suas experiências com a Licenciatura Intercultural Indígena como estudante, como educadora e com as atuais lutas e pautas dos povos indígenas no Brasil.

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