Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "OLIVEIRA, Gislene C."

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Avaliação escrita de matemática: em busca de explicação
    (1996) FINI, Lucila D.T.; OLIVEIRA, Gislene C.; SISTO, Fermini Fernandes; SOUZA, Maria Thereza C.C. de; BRENELLI, Roseli Palermo
    The aim of this article was investigate the matematical performance of 30 seconds grades children of a public school. The matematical proof had 12 exercises and it was computed errors in addiction, substraction, comprehension of the problems and no answers. The cognitive variables were: a) operational tendency (six tasks); b) the creative tendency (two tasks); c) psychomotricity (six aspects); d) reading comprehension; e) reading; f) reading + comprehension. Results show that reading, reading and comprehension and psychomotricity can explain the number of errors in maths tasks. However reading and comprehension seem to explain better the results. operational tendency and creativity tendency show no realtions with math performance

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão