Navegando por Autor "CARDOSO, Cancionila Janzkovski"
Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
- ItemMetodologias, recursos e estratégias didáticas para o ciclo da alfabetização no contexto do PNAIC em Mato Grosso: aspectos conceituais e práticos(2017) MELLO, Ângela Rita Christofolo de; CARDOSO, Cancionila JanzkovskiO artigo analisa aspectos conceituais e práticos concernentes às metodologias, recursos e estratégias didáticas sugeridos nas coletâneas do Pacto Nacional pela Alfabetização na Idade Certa (PNAIC), adotadas por professoresde Mato Grosso no ano de2014 em suas intervenções.
- ItemO que pensam os orientadores de estudo sobre o processo formativo proporcionado pelo Pacto Nacional pela Alfabetização na Idade Certa?(2020) CARDOSO, Cancionila Janzkovski; CARDOSO, André Luís JanzkovskiThe aim of this text is to explore the perceptions of study supervisors, representatives of municipal and state education networks from 141 municipalities in the state of Mato Grosso, Brazil, about contributions, impacts and changes in their pedagogical practices, after having participated in the National Pact for Literacy in the Right Age (Pnaic), from 2013 to 2015. The research takes place at the confluence of three important fields of educational knowledge: educational policy, teacher training and literacy. Data were obtained from surveys carried out annually, totaling 809 responses. The results were systematized into six categories that showed favorable perceptions of study advisors in relation to the continuing education of literacy teachers, highlighting aspects concerning contributions, impacts and changes in pedagogical practices, allied to training principles, objectives and the continuing education process carried out by Pnaic.