Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "SOUZA, Nathália Cristina Amorim Tamaio de"

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    O lugar da prática na formação inicial de professores: o conceito de preparo prático em contextos de inserção à docência no Brasil
    (2016) SOUZA, Nathália Cristina Amorim Tamaio de; GUARNIERI, Maria Regina
    A partir de uma discussão que focaliza a ineficiência dos modos convencionais de inserção à docência no Brasil, este artigo objetiva apresentar um conceito relativamente inédito e suas potencialidades para repensar o momento reservado para a prática na formação inicial de professores. Trata-se do conceito de preparo prático, fundamentado nas contribuições de Marcelo, Gauthier et al. e Gimeno.
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    O processo de construção da profissionalidade docente
    (2019) SOUZA, Nathália Cristina Amorim Tamaio de; PASSALACQUA, Flávia Graziela Moreira
    This paperwas written from experiences and records collected during teaching activities taught to two classes of the fourth year of the Pedagogy course of a university in the interior of São Paulo. Its main objective is to provoke reflections on the aspects of teacher professionalism that are developed or should be developed in the context of initial teacher training. For that, aqualitativestudy of anempiricalnature was carried out, which counted on the appreciation of fifty written productions of licensees, analyzed according to the technique of Content Analysis and collated with the area reference. These productions were guided by questions that problematized the place of the initial formation in the process of constitution of the teaching professional, what can be anticipated on the teaching activity before the effective professional entrance and what are the elements capable of preparing the future teacher for a safe career start. The results of the study showedthatthe graduates demand a training that articulates more clearly the theory and the practice and that prepares them better in didactic and behavioral aspects for the insertion to the teaching.

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão