Navegando por Autor "PONCE, Hugo Heredia"
Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
- ItemRetos en educación superior ante nuevos escenarios docentes durante la pandemia de la COVID-19(2022) OLIVA, Manuel Francisco Romero; PONCE, Hugo Heredia; FERNÁNDEZ, Rafael Jiménez; GUTIÉRREZ RIVERO, AntonioThe teaching scenarios in the context of the health pandemic generated by COVID-19 have forced the development of a change in the academic paradigm in higher education that has not only had repercussions on the development of the contents of the subjects, but also on the way the different agents involved (teachers and students) interact with each other. This is a participatory research in context on a subject of the teaching degree at the University of Cadiz where the challenge of improving academic results from previous years and changing the attitude of students, very unfavourable due to low success rates, is faced. After the creation of the participatory scenario and a specific plan for the subject, the academic results and attitudes showed a change in the students’ formative conception, focusing on the main finding of the new methodological design. In this way, this research can be replicated in other contexts as it is considered a good educational practice that integrated the communicative, informational, interactive and collaborative potential of virtual environments to face the challenge of teaching a subject with low academic success rates in an emergency situation. Thus, the results show a change in the learning culture that aims to be institutionalised in normalised contexts.
- ItemUna mirada a los clásicos en la formación inicial de maestro desde la lectura fácil(2021) OLIVA, Manuel Francisco Romero; PONCE, Hugo Heredia; JURADO, Paula RiveraApresentamos uma experiência a partir da qual se pretende, por um lado, incluir a Leitura Fácil na formação inicial de professores do Ensino Fundamental da Universidade de Cádiz como estratégia de abordagem das obras clássicas e autores para uma educação literária e, por outro lado, abordar esta metodologia a partir dos Projetos Globais de Trabalho. Dessa forma, reunimos o desenvolvimento da experiência –do ponto de vista experiencial–em três momentos: primeiro, a partir da fase inicial de exploração das abordagens da Leitura Fácil; segundo, a partir dos processos de adaptação do texto clássico;e, finalmente, a partir do desenho dosProjetos Globais de Trabalho a partir do texto adaptado. Os resultados têm demonstrado um interesse crescente neste tipo de propostas para a compreensão e apreciação dos textos clássicos e a necessidade de formação nesta linha de trabalho entre os futuros professores.