Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "LINS, Sylvie Ghislaine Delacours Soares"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    O lúdico como atividade discursiva e como uma via para a formação do leitorteoria e relato de pesquisa em uma escola pública em Fortaleza-CE
    (2018) QUIXADÁ, Luciana Martins; LINS, Sylvie Ghislaine Delacours Soares; TAVARES, Ana Carolina Pontes
    It is intended to problematize on the formation of the child reader, regarding a meaningful learning of reading, considering the joke as a means for such. Central authors were Vygotsky, Bakhtin and Leontiev. It begins with the understanding that the processes of this type of learning involve both the activity of the learner and also the discursive exchanges that permeate it. Therefore, the schoolenvironment in children’s education should promote conditions of collective participation to the child, for example, through the ludic way, through which it acts to build and give meaning to new learning. It is presented how children relate playfully withthe book and the special attention given by them to the “play book”, through a research done about access to children’s literature in a public school in the city of Fortaleza-CE.

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão