Logo da Base
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
Logo da Base
  • Base de Dados
  • Toda a Edubase
  • English
  • Español
  • Português do Brasil
  • Entrar
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "FANTIN, Mônica"

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Apresentação: internacionalização da educação
    (2024) LEIRO, Augusto Cesar Rios; FANTIN, Mônica
    Diante de um contexto de tantas tensões e de um mundo em conflito, decorrentes de desigualdades sociais, econômicas e culturais, a reflexão sobre as condições necessárias para desenvolver e fortalecer novos olhares sobre processos educativos/formativos que promovam a dignidade humana ‘glocal’ nos põe inquietantes questões acerca da Internacionalização da Educação. Num mundo cada vez mais (multi)polarizado, as dúvidas sobre os direitos humanos e os sistemas democráticos evidenciam a urgência de repensar o sentido da educação em tempos de grandes transformações/transições, suas fragilidades, forças e potências.
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Crianças, dispositivos móveis e aprendizagens formais e informais
    (2018) FANTIN, Mônica
    The changes in places that children occupy in society, its forms of socialization and its ludical and cultural practices contribute to the construction of new ways of learning, increasingly mediated by the use of mobile devices that trigger the emergence of new methodologies and spaces formation. Accordingly, we developed a qualitative research with children on multiliteracies practices and formal and informal learning in the digital culture in order to identify and strengthen the dialogue between the school and cultural contexts with the application of the methodology of Situated Learning Episodes SLE. The research involved observations, educational interventions, interviews and focus groups with children of different age groups in two public schools in Florianópolis, SC/Brazil, between 2014-2015. Partial analyzes reveal that the media practices of children with mobile devices out of school, when articulated to the media and educational proposals, can trigger significant learning and move the protagonism of the devices for new possibilities of child authorship. Practices that challenge those working with education and challenge to think of new forms of mediation before the contours of this new cultural landscape. In this text we discussed the theoritical framework of the relationship between children, mobile devices and learning, the research methodology focusing in the strategy ‘learning by doing’, some narratives about the episodes and the considerations on students' practices with mobile devices.

Logo Edubase e SBU


ISSN 1518-6385

Rua Sérgio Buarque de Holanda, 421
Cidade Universitária Zeferino Vaz
Distrito de Barão Geraldo
13083-859 - Campinas - SP - Brasil
Telefone: (19) 3521-6729

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Enviar uma Sugestão