Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/945
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | SOUZA, Regina Maria de CARVALHO, Alexandre Filordi de |
Title: | O que ou quem eu sou, afinal de contas? Sou brasileiro ou uruguaio, professor? |
metadata.dc.terms.title: | Pro-Posições |
metadata.dc.terms.source: | Campinas 21 3 set./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 97-115 |
Issue Date: | 2010 |
ISSN: | 1980-6248 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | The aim of the present paper is to bring about a reflection on the uneasiness of two children, Alicia and João, regarding their nationalities, that is, on their ambiguous feeling of belonging regarding their own identities. Dialogues based on philosophica O presente trabalho terá como objetivo transformar em tema de reflexão as inquietações de duas crianças, Alicia e João, a respeito de sua nacionalidade; quer dizer, trazer em cena o sentimento ambíguo de pertença que possuem em relação a suas identidades. O presente trabalho terá como objetivo transformar em tema de reflexão as inquietações de duas crianças, Alicia e João, a respeito de sua nacionalidade; quer dizer, trazer em cena o sentimento ambíguo de pertença que possuem em relação a suas identidades. |
Keywords: | Identity Language Frontier Linguistic politics Education Identidad Idioma Frontera Política lingüística Educación Identidade Língua Fronteira Política linguística Educação |
Citation: | SOUZA, Regina Maria de; CARVALHO, Alexandre Filordi de. O que ou quem eu sou, afinal de contas? Sou brasileiro ou uruguaio, professor?. Pro-Posições , Campinas, v.21, n. 3, p. 97-115, set./dez. 2010. https://doi.org/10.1590/S0103-73072010000300007. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643325. Acesso: 2021-06-17 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S0103-73072010000300007 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643325 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Pro-Posições |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.