Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/896
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | GOMES, Luiz Roberto BARROS FILHO, Jonas PEGORARO, João Luiz SILVA, Dirceu da SIMON, Fernanda Oliveira |
Title: | Avaliação da aprendizagem no ensino superior. "Nota" expressão do comportamento do aluno |
metadata.dc.terms.title: | Pro-Posições |
metadata.dc.terms.source: | Campinas 18 2 maio/ago. |
metadata.dc.format.medium: | 183-196 |
Issue Date: | 2007 |
ISSN: | 1980-6248 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | The focus of this work is learning assessment in higher education. It is an investigation of higher educaton teachers' pre-conceptions about assessment and whether these pre-conceptions present an objective relation with learning. With the work hypothesis El trabajo presenta como tema central la evaluación del aprendizaje en la educación superior. Se trata de una investigación de los prejuicios de los profesores universitarios sobre la evaluación y si estos tienen o no una relación más objetiva con el apre O trabalho apresenta como tema central a avaliação da aprendizagem no ensino superior. Trata-se de uma investigação das pré-concepções dos professores universitários sobre a avaliação e se estas apresentam ou não uma relação mais objetiva com a aprendizag |
Keywords: | Assessment Teaching Learning Higher education Evaluación Docencia Aprendizaje Educación superior Avaliação Ensino Aprendizagem Ensino superior |
Citation: | GOMES, Luiz Roberto; BARROS FILHO, Jonas; PEGORARO, João Luiz; SILVA, Dirceu da; SIMON, Fernanda Oliveira. Avaliação da aprendizagem no ensino superior. "Nota" expressão do comportamento do aluno. Pro-Posições , Campinas, v.18, n. 2, p. 183-196, maio/ago. 2007. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643558. Acesso: 2021-06-17 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643558 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Pro-Posições |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.