Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/896
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: GOMES, Luiz Roberto
BARROS FILHO, Jonas
PEGORARO, João Luiz
SILVA, Dirceu da
SIMON, Fernanda Oliveira
Title: Avaliação da aprendizagem no ensino superior. "Nota" expressão do comportamento do aluno
metadata.dc.terms.title: Pro-Posições
metadata.dc.terms.source: Campinas
18
2
maio/ago.
metadata.dc.format.medium: 183-196
Issue Date: 2007
ISSN: 1980-6248
metadata.dc.language: pt
Abstract: The focus of this work is learning assessment in higher education. It is an investigation of higher educaton teachers' pre-conceptions about assessment and whether these pre-conceptions present an objective relation with learning. With the work hypothesis

El trabajo presenta como tema central la evaluación del aprendizaje en la educación superior. Se trata de una investigación de los prejuicios de los profesores universitarios sobre la evaluación y si estos tienen o no una relación más objetiva con el apre

O trabalho apresenta como tema central a avaliação da aprendizagem no ensino superior. Trata-se de uma investigação das pré-concepções dos professores universitários sobre a avaliação e se estas apresentam ou não uma relação mais objetiva com a aprendizag
Keywords: Assessment
Teaching
Learning
Higher education
Evaluación
Docencia
Aprendizaje
Educación superior
Avaliação
Ensino
Aprendizagem
Ensino superior
Citation: GOMES, Luiz Roberto; BARROS FILHO, Jonas; PEGORARO, João Luiz; SILVA, Dirceu da; SIMON, Fernanda Oliveira. Avaliação da aprendizagem no ensino superior. "Nota" expressão do comportamento do aluno. Pro-Posições , Campinas, v.18, n. 2, p. 183-196, maio/ago. 2007. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643558. Acesso: 2021-06-17
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643558
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Pro-Posições

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.