Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/868
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: LLAVADOR, Francisco Beltran
Title: Educar: un concurrir apasionado a la ciudad
metadata.dc.terms.title: Pro-Posições
metadata.dc.terms.source: Campinas
18
1
jan./abr.
metadata.dc.format.medium: 169-196
Issue Date: 2007
ISSN: 1980-6248
metadata.dc.language: es
Abstract: The “city”, as a site where the bonds of living together coalesce, is used as a metaphor to illustrate the public dimension of the educational endeavour. Thus, the writer digresses on the etymology of some terms whose present colloquial uses differ from t

La “ciudad”, como lugar donde se materializan los vínculos de la convivencia, se utiliza como metáfora para mostrar la dimensión pública de la tarea educativa. Para ello, el autor recurre a disgresiones que ponen en juego los sentidos etimológicos de algu

A “cidade”, como um local onde os laços de convivência se unem, é usada como uma metáfora para ilustrar a dimensão pública do empreendimento educacional. Assim, o escritor divaga sobre a etimologia de alguns termos cujos atuais usos coloquiais diferem de
Keywords: Education
School institution
Politics
Power
Public
Citizenship
Desire
Language
Knowledge
Democracy
Law
Educación
Institución escolar
Política
Poder
Público
Ciudadanía
Deseo
Lenguaje
Conocimientos
Democracia
Ley
Educação
Instituição escolar
Política
Poder
Público
Cidadania
Desejo
Língua
Conhecimento
Democracia
Direito
Citation: LLAVADOR, Francisco Beltran. Educar: un concurrir apasionado a la ciudad. Pro-Posições , Campinas, v.18, n. 1, p. 169-196, jan./abr. 2007. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643585. Acesso: 2021-06-17
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643585
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Pro-Posições

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.