Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/868
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | LLAVADOR, Francisco Beltran |
Title: | Educar: un concurrir apasionado a la ciudad |
metadata.dc.terms.title: | Pro-Posições |
metadata.dc.terms.source: | Campinas 18 1 jan./abr. |
metadata.dc.format.medium: | 169-196 |
Issue Date: | 2007 |
ISSN: | 1980-6248 |
metadata.dc.language: | es |
Abstract: | The “city”, as a site where the bonds of living together coalesce, is used as a metaphor to illustrate the public dimension of the educational endeavour. Thus, the writer digresses on the etymology of some terms whose present colloquial uses differ from t La “ciudad”, como lugar donde se materializan los vínculos de la convivencia, se utiliza como metáfora para mostrar la dimensión pública de la tarea educativa. Para ello, el autor recurre a disgresiones que ponen en juego los sentidos etimológicos de algu A “cidade”, como um local onde os laços de convivência se unem, é usada como uma metáfora para ilustrar a dimensão pública do empreendimento educacional. Assim, o escritor divaga sobre a etimologia de alguns termos cujos atuais usos coloquiais diferem de |
Keywords: | Education School institution Politics Power Public Citizenship Desire Language Knowledge Democracy Law Educación Institución escolar Política Poder Público Ciudadanía Deseo Lenguaje Conocimientos Democracia Ley Educação Instituição escolar Política Poder Público Cidadania Desejo Língua Conhecimento Democracia Direito |
Citation: | LLAVADOR, Francisco Beltran. Educar: un concurrir apasionado a la ciudad. Pro-Posições , Campinas, v.18, n. 1, p. 169-196, jan./abr. 2007. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643585. Acesso: 2021-06-17 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643585 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Pro-Posições |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.