Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/837
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: ABREU JUNIOR, Laerthe de Moraes
Title: Apontamentos para uma metodologia em cultura material escolar
metadata.dc.terms.title: Pro-Posições
metadata.dc.terms.source: Campinas
16
1
jan./abr.
metadata.dc.format.medium: 145-164
Issue Date: 2005
ISSN: 1980-6248
metadata.dc.language: pt
Abstract: This work points ways with respect to metodological discussion regarding a field of research called pertaining to school material culture. The interest in this field has a complex nature the Interdisciplinar, therefore it encloses the history of the educa

Este trabajo señala caminos de discusión metodológica en torno a un campo de investigación denominado cultura material escolar. El interés por este campo tiene un carácter complejo e interdisciplinario, ya que abarca la historia de la educación, así como

Este trabalho aponta caminhos para discussão metodológica a respeito de um campo de pesquisa chamado de cultura material escolar. O interesse nesse campo tem uma natureza complexa a Interdisciplinar, pois abrange a história da educação, assim como a antro
Keywords: Material school culture
History of education
School practices
Cultura material escolar
Historia de la educación
Prácticas escolares
Cultura material escolar
História da educação
Práticas escolares
Citation: ABREU JUNIOR, Laerthe de Moraes. Apontamentos para uma metodologia em cultura material escolar. Pro-Posições , Campinas, v.16, n. 1, p. 145-164, jan./abr. 2005. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643763. Acesso: 2021-06-17
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643763
metadata.dc.subject.classification: Nível metodológico
Appears in Collections:Pro-Posições

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.