Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/826
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: DOURADO, Luiz Fernandes
CATANI, Afrânio Mendes
OLIVEIRA, João Ferreira
Title: Políticas públicas e reformas da educação superior no Brasil: impasses e perspectivas
metadata.dc.terms.title: Pro-Posições
metadata.dc.terms.source: Campinas
15
3
set./dez.
metadata.dc.format.medium: 91-115
Issue Date: 2004
ISSN: 1980-6248
metadata.dc.language: pt
Abstract: The article searchs to understand the bases and the logics that perpassam the politics and the movements of alteration of the higher education in the last decade, in order to explain which the impasses most significant and the perspectives that if present

Licenciada en Ciencias Sociales por la Universidad Federal de Goiás (1983), Maestría en Educación por la Universidad Federal de Goiás (1990), Doctora en Educación por la Universidad Federal de Río de Janeiro (1997) y postdoctoral en París / Francia en la

Possui graduação em Ciências Sociais pela Universidade Federal de Goiás (1983), mestrado em Educação pela Universidade Federal de Goiás (1990), doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1997) e pós-doutorado em Paris/França na Éco
Keywords: Higher education
Reform
Sytem
Public universities
Educación superior
Reforma
Sistema
Universidades públicas
Educação superior
Reforma
Sistema
Universidades públicas
Citation: DOURADO, Luiz Fernandes; CATANI, Afrânio Mendes; OLIVEIRA, João Ferreira. Políticas públicas e reformas da educação superior no Brasil: impasses e perspectivas. Pro-Posições , Campinas, v.15, n. 3, p. 91-115, set./dez. 2004. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643796. Acesso: 2021-06-17
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8643796
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Pro-Posições

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.