Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8227
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | ANDRADE, Luiz |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0003-3925-2953 |
Title: | Universidade: autonomia, diversidade e inclusão |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 n.esp. 2 ago. |
metadata.dc.format.medium: | 1600-1614 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O principal objetivo deste ensaio é articular três temas inerentes à universidade: autonomia, diversidade e inclusão. A universidade, enquanto instituição autônoma, mas não soberana, possui propriedades emergentes advindas dos nós conversacionais entre os membros que a integram. Our main objective in that ensay is to articulate three caracteristics issues of that secular institution: autonomy, diversity and inclusion.The university, undertood as an autonomous institution, but not sovereign, produce emergent properties that came from the networks of conversations between its members. El objetivo principal de este ensayo es articular tres temas inherentes a esta institución secular: autonomía, diversidad e inclusión. La universidad, como institución autónoma, tiene propiedades emergentes de los nodos conversacionales entre sus miembros. |
Keywords: | Universidade Autonomia Diversidade Inclusão University Autonomy Diversity Inclusion Universidad Autonomía Diversidad Inclusión |
Citation: | ANDRADE, Luiz. Universidade: autonomia, diversidade e inclusão. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 2, p. 1600-1614, ago. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13830. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13830. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13830 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13830 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.