Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8227
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: ANDRADE, Luiz
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-3925-2953
Title: Universidade: autonomia, diversidade e inclusão
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 2
ago.
metadata.dc.format.medium: 1600-1614
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O principal objetivo deste ensaio é articular três temas inerentes à universidade: autonomia, diversidade e inclusão. A universidade, enquanto instituição autônoma, mas não soberana, possui propriedades emergentes advindas dos nós conversacionais entre os membros que a integram.

Our main objective in that ensay is to articulate three caracteristics issues of that secular institution: autonomy, diversity and inclusion.The university, undertood as an autonomous institution, but not sovereign, produce emergent properties that came from the networks of conversations between its members.

El objetivo principal de este ensayo es articular tres temas inherentes a esta institución secular: autonomía, diversidad e inclusión. La universidad, como institución autónoma, tiene propiedades emergentes de los nodos conversacionales entre sus miembros.
Keywords: Universidade
Autonomia
Diversidade
Inclusão
University
Autonomy
Diversity
Inclusion
Universidad
Autonomía
Diversidad
Inclusión
Citation: ANDRADE, Luiz. Universidade: autonomia, diversidade e inclusão. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 2, p. 1600-1614, ago. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13830. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13830. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13830
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13830
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.