Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8224
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SOARES, Ana Cristina Silva
OLIVEIRA, Valéria de
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-0211-965X
https://orcid.org/0000-0001-7230-8379
Title: Reserva de vagas em universidades públicas estaduais: implicações para a docência universitária
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 2
ago.
metadata.dc.format.medium: 1553-1568
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Objetivando analisar a articulação entre a reserva de vagas de duas instituições públicas de ensino superior e a docência universitária para práticas pedagógicas que visem combater a desigualdade racial, social e cultural, esse artigo tem como premissa a equidade de oportunidades.

This article is premised on equity of opportunity, because it aims to analyze the articulation between the reserve of vacancies of two public universities and university teaching for pedagogical practices that have the purpose of combating race, social and cultural inequality.

Con el objetivo de analizar la articulación entre la reserva de plazas vacantes de dos instituciones públicas de educación superior y la docencia universitaria para prácticas pedagógicas que intentan combatir la desigualdad racial, social y cultural, este artículo presenta como premisa la equidad de oportunidades.
Keywords: Reserva de vagas
Prática docente
Ensino superior
Desigualdade social
Inclusão acadêmica
Reservation of vacancies
Teaching practice
University education
Social inequality
Academic inclusion
Reserva de plazas
Práctica docente
Educación superior
Desigualdad social
Inclusión académica
Citation: SOARES, Ana Cristina Silva; OLIVEIRA, Valéria de. Reserva de vagas em universidades públicas estaduais: implicações para a docência universitária. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 2, p. 1553-1568, ago. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13828. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13828. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13828
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13828
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.