Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8223
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: PIMENTEL, Álamo
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-6993-4483
Title: O estudo do meio como processo gerador do ensino, pesquisa e extensão
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 2
ago.
metadata.dc.format.medium: 1538-1552
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O artigo propõe uma abordagem do método de ensino do estudo do meio como processo gerador da indissociabilidade entre o ensino, a pesquisa e a extensão universitária.

The article approaches the Milieu Analysis teaching method as a generating process of the inseparability of teaching, research and university extension.

El artículo propone un enfoque del método de enseñanza del estudio del medio como proceso generador de la indisociabilidad entre la enseñanza, la investigación y la extensión universitaria.
Keywords: Estudo do meio
Interdisciplinaridade
Ensino superior
Milieu analysis
Interdisciplinarity
Higher education
Estudio del medio
Interdisciplinariedad
Enseñanza superior
Citation: PIMENTEL, Álamo. O estudo do meio como processo gerador do ensino, pesquisa e extensão. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 2, p. 1538-1552, ago. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13827. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13827. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13827
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13827
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.