Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8223
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | PIMENTEL, Álamo |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0001-6993-4483 |
Title: | O estudo do meio como processo gerador do ensino, pesquisa e extensão |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 n.esp. 2 ago. |
metadata.dc.format.medium: | 1538-1552 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O artigo propõe uma abordagem do método de ensino do estudo do meio como processo gerador da indissociabilidade entre o ensino, a pesquisa e a extensão universitária. The article approaches the Milieu Analysis teaching method as a generating process of the inseparability of teaching, research and university extension. El artículo propone un enfoque del método de enseñanza del estudio del medio como proceso generador de la indisociabilidad entre la enseñanza, la investigación y la extensión universitaria. |
Keywords: | Estudo do meio Interdisciplinaridade Ensino superior Milieu analysis Interdisciplinarity Higher education Estudio del medio Interdisciplinariedad Enseñanza superior |
Citation: | PIMENTEL, Álamo. O estudo do meio como processo gerador do ensino, pesquisa e extensão. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 2, p. 1538-1552, ago. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13827. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13827. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13827 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13827 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.