Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8220
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: DAMÁZIO, Mirlene Ferreira Maced
SOUZA, Sandra Regina de Oliveira de
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0001-7449-2261
http://orcid.org/0000-0002-7889-9330
Title: “Chão da sala de aula” no ensino superior: metodologia dos professores
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 2
ago.
metadata.dc.format.medium: 1482-1500
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: As propostas de formação de professores na atualidade não estão atingindo os objetivos educacionais e seus resultados são questionados ao se avaliarem as práxis empreendidas pelos professores no cotidiano do ensino superior.

Proposals for teacher training today are not reaching educational objectives and their results are questioned when evaluating the praxis undertaken by teachers in everyday higher education.

Las propuestas para la formación de docentes hoy en día no alcanzan los objetivos educativos y sus resultados se cuestionan al evaluar la praxis emprendida por los docentes en la educación superior diaria.
Keywords: Diferenças
Metodologia de ensino
Professores
Differences
Teaching methodology
Teachers
Diferencias
Metodología de la enseñanza
Maestros
Citation: DAMÁZIO, Mirlene Ferreira Maced; SOUZA, Sandra Regina de Oliveira de. “Chão da sala de aula” no ensino superior: metodologia dos professores. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 2, p. 1482-1500, ago. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13801. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13801. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13801
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13801
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.