Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8218
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SANTOS, Mônica Pereira dos
MELO, Sandra Cordeiro de
SANTIAGO, Mylene Cristina
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-7057-7804
https://orcid.org/0000-0002-8437-1671
https://orcid.org/0000-0003-2769-8421
Title: Ensino superior: entre docências e violências
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 2
ago.
metadata.dc.format.medium: 1449-1464
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Com base em dados da Comissão de Direitos Humanos e Combate às Violências e da Diretoria de Acessibilidade da Universidade Federal do Rio de Janeiro e nos dados da Diretoria de Ações Afirmativas e Diretoria de Imagem Institucional da Universidade Federal de Juiz de Fora, este artigo tem por objetivo analisar e discutir as violências nas relações entre professores e alunos na perspectiva omnilética (SANTOS, 2013).

Based on data from the Commission on Human Rights and Violence Combat and the Accessibility Directorate of the Federal University of Rio de Janeiro, as well as on the data from the Affirmative Actions Board and Institutional Image Directorate of the Federal University of Juiz de Fora, this article aims to analyze and discuss the violence in the relationship between teachers and students on the basis of the omniletical perspective (SANTOS, 2013).

Basado en datos de la Comisión de Derechos Humanos y Lucha contra la Violencia y en la Dirección de Accesibilidad de la Universidad Federal de Río de Janeiro y en datos de la Dirección de Acción Afirmativa y Dirección de Imagen Institucional de la Universidad Federal de Juiz de Fora, este artículo tiene como objetivo analizar y discutir la violencia en la relación entre profesores y estudiantes en la perspectiva omnilectica (SANTOS, 2013).
Keywords: Ensino superior
Inclusão em educação
Violências
Perspectiva omnilética
Higher education
Inclusion in education
Violence
Omnilectical perspective
Educación superior
Inclusión en la educación
Violencia
Perspectiva omnilectica
Citation: SANTOS, Mônica Pereira dos; MELO, Sandra Cordeiro de; SANTIAGO, Mylene Cristina. Ensino superior: entre docências e violências. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 2, p. 1449-1464, ago. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13799. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13799. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp2.13799
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13799
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.