Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8217
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | PACHECO, Eduardo Felipe Hennerich EYNG, Ana Maria |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0003-1498-2351 http://orcid.org/0000-0003-0224-5880 |
Title: | A educação intercultural como possibilidade em processos decoloniais na garantia dos direitos da infância |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 1 jan./mar. |
metadata.dc.format.medium: | 110-124 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Efeitos advindos dos processos coloniais perduram na violação de direitos e atuam na configuração da pobreza infantil no contexto da América Latina. Na discussão destacamos o par pobreza infantil e colonialismo, que ainda andam de mãos fortemente unidas, atuando na violação de direitos de provisão, proteção e participação da infância. Effects from colonial processes persist in the violation of rights and act in the configuration of child poverty in the Latin America context. In the discussion we highlight the pair of child poverty and colonialism, which still walk hand in hand, acting in violation of rights of provision, protection and participation of children. Efectos provenientes de los procesos coloniales perduran en la violación de derechos y actúan en la configuración de la pobreza infantil en el contexto de América Latina. En la discusión destacamos el par pobreza infantil y colonialismo, que aún andan de manos fuertemente unidas, actuando en la violación de derechos de provisión, protección y participación de la infancia. |
Keywords: | Pobreza infantil Direitos humanos Decolonialidade Educação intercultural Child poverty Human rights Decoloniality Intercultural education Pobreza infantil Derechos humanos Descolonialidad Educación intercultural |
Citation: | PACHECO, Eduardo Felipe Hennerich; EYNG, Ana Maria. A educação intercultural como possibilidade em processos decoloniais na garantia dos direitos da infância. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 1, p. 110-124, jan/mar. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12370. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12370. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12370 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12370 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.