Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8214
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: MORÉS, Andréia
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0002-6982-0803
Title: Educação superior e formação de professores: inovações e desafios
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 1408-1421
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este artigo contempla algumas reflexões sobre educação superior e formação de professores, realizadas em uma pesquisa vinculada ao Observatório de Educação. Foram investigadas as inovações presentes nos Cursos de Pedagogia de uma universidade comunitária do Rio Grande do Sul.

This article considers a few thoughts about higher education and teachers` training carried out in a research connected with the Education Observatory. The investigations focused on the innovations present in on-line and distance learning Pedagogy Courses of a community university from Rio Grande do Sul.

En este artículo se contemplan algunas reflexiones acerca de la educación superior y la formación de docentes, según fueron realizadas en una investigación relacionada al Observatorio de Educación. Se investigaron las innovaciones presentes en los Cursos de Pedagogía presenciales y a distancia de una universidad comunitaria del estado brasileño de Rio Grande do Sul.
Keywords: Educação superior
Curso de pedagogia
Inovação
Higher education
Pedagogy program
Innovation
Educación superior
Curso de pedagogía
Innovación
Citation: MORÉS, Andréia. Educação superior e formação de professores: inovações e desafios. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1408-1421, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13084. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13084. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13084
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13084
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.