Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8213
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: COSTA, Clara Corrêa da
OLIVEIRA, Helen Silveira Jardim de
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-2717-4126
https://orcid.org/0000-0002-3738-9529
Title: Discursos docentes do curso de pedagogia: um olhar à luz da Teoria da Argumentação
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 1389-1407
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este artigo é inspirado em duas pesquisas concluídas de Pós-Graduação em Educação − uma de doutorado e outra de pós-doutorado − cuja fundamentação teórico-metodológica é ancorada na Teoria da Argumentação, concebida por Chaïm Perelman e Lucie Olbrechts-Tyteca, em 1958.

This paper is inspired by two concluded post-graduate researches in Education - one of doctorate and the other of post-doctoral - whose theoretical-methodological basis is anchored in the Theory of Argumentation, conceived by Chaïm Perelman and Lucie Olbrechts-Tyteca, in 1958.

Este artículo se inspira en dos investigaciones concluidas en el Posgrado en Educación – una de doctorado y otra de postdoctorado – cuya fundamentación teórico-metodológica se basa en la Teoría de la Argumentación, concebida por Chaïm Perelman y Lucie Olbrechts-Tyteca, en 1958.
Keywords: Formação docente
Formação pedagógica
Argumentação
Discursos docentes
Pedagogia
Teacher training
Pedagogical training
Argumentation
Discourses of teachers
Pedagogy
Formación docente
Formación pedagógica
Argumentación
Discursos docentes
Citation: COSTA, Clara Corrêa da; OLIVEIRA, Helen Silveira Jardim de. Discursos docentes do curso de pedagogia: um olhar à luz da Teoria da Argumentação. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1389-1407, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13613. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13613. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13613
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13613
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.