Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8212
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SANTOS, Teresa de Jesus Correia Paulino dos
ALVES, Maria Palmira
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-7165-9051
https://orcid.org/0000-0002-3108-744X
Title: Para uma avaliação emancipadora: a mediação pelo diálogo
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 1374-1388
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Desenvolver uma educação libertadora é reconhecer que o conhecimento é um processo de descoberta coletiva, mediada pelo diálogo entre professor e aluno. Educar numa perspetiva libertadora pressupõe atender à singularidade de cada aluno, num processo de desenvolvimento curricular em que a avaliação assume uma função formadora.

To develop a liberating education is to recognize that knowledge is a process of collective discovery, mediated by dialogue between teacher and student. Educating in a liberating perspective presupposes attending the singularity of each student, in a process of curricular development in which the evaluation assumes a formative function.

Desarrollar una educación libertadora es reconocer que el conocimiento es un proceso de descubierta colectiva, mediada por el diálogo entre profesor y alumno. Educar desde una perspectiva libertadora presupone atender a la singularidad de cada alumno, en un proceso de desarrollo curricular en que la evaluación asume una función formadora.
Keywords: Projeto
Avaliação
Ensino básico
Project
Evaluation
Elementary school
Proyecto
Evaluación
Enseñanza básica
Citation: SANTOS, Teresa de Jesus Correia Paulino dos; ALVES, Maria Palmira. Para uma avaliação emancipadora: a mediação pelo diálogo. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1374-1388, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13808. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13808. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13808
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13808
metadata.dc.subject.classification: Nível técnico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.