Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8212
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | SANTOS, Teresa de Jesus Correia Paulino dos ALVES, Maria Palmira |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-7165-9051 https://orcid.org/0000-0002-3108-744X |
Title: | Para uma avaliação emancipadora: a mediação pelo diálogo |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 3 jul./set. |
metadata.dc.format.medium: | 1374-1388 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Desenvolver uma educação libertadora é reconhecer que o conhecimento é um processo de descoberta coletiva, mediada pelo diálogo entre professor e aluno. Educar numa perspetiva libertadora pressupõe atender à singularidade de cada aluno, num processo de desenvolvimento curricular em que a avaliação assume uma função formadora. To develop a liberating education is to recognize that knowledge is a process of collective discovery, mediated by dialogue between teacher and student. Educating in a liberating perspective presupposes attending the singularity of each student, in a process of curricular development in which the evaluation assumes a formative function. Desarrollar una educación libertadora es reconocer que el conocimiento es un proceso de descubierta colectiva, mediada por el diálogo entre profesor y alumno. Educar desde una perspectiva libertadora presupone atender a la singularidad de cada alumno, en un proceso de desarrollo curricular en que la evaluación asume una función formadora. |
Keywords: | Projeto Avaliação Ensino básico Project Evaluation Elementary school Proyecto Evaluación Enseñanza básica |
Citation: | SANTOS, Teresa de Jesus Correia Paulino dos; ALVES, Maria Palmira. Para uma avaliação emancipadora: a mediação pelo diálogo. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1374-1388, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13808. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13808. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13808 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13808 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível técnico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.