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metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SOUZA, Jackson Gomes Soares
ARIMA, Carlos Hideo
BELDA, Francisco Rolfsen
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-4952-8618
https://orcid.org/0000-0001-7922-0943
https://orcid.org/0000-0001-6350-7026
Title: Análise de tratamento da segurança da informação de uma instituição de ensino público federal
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
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3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 1309-1321
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: A Tecnologia da Informação (T.I.) e sua governança estão cada vez mais presentes no desenvolvimento das instituições educacionais, aprimorando estratégias e objetivos institucionais. O presente trabalho tem por objetivo verificar o tratamento dado à segurança da informação dentro da gestão de riscos na governança de T.I.

Information Technology (I.T.) and its governance are increasingly present in educational institutions development by improving strategies and objectives. This study aims to verify how is information security processed through risk management within I.T. governance. As a mixed exploratory research, this study was developed in a federal public education institution through questionnaires for data survey and analysis regarding information security practices within I.T. governance

La Tecnología de la Información (T.I.) y su gobernanza están cada vez más presentes en el desarrollo de las instituciones educativas, mejorando las estrategias y los objetivos institucionales. Este trabajo tiene por objeto verificar el tratamiento que se da a la seguridad de la información compreendida em la gestíon de riesgos de la governanza de T.I..
Keywords: Educação
Segurança da informação
Gestão de riscos
Governança de T.I.
Education
Information security
Risk management
I.T. governance
Educación
Seguridad de la información
Gestión de riesgos
Gobernanza de T.I.
Citation: SOUZA, Jackson Gomes Soares; ARIMA, Carlos Hideo; BELDA, Francisco Rolfsen. Análise de tratamento da segurança da informação de uma instituição de ensino público federal. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1309-1321, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13584. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13584. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13584
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13584
metadata.dc.subject.classification: Nível técnico
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