Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8208
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: DANIELLI, Françoise
FREITAS, Kamyla Thais Dias de
PEREIRA, Rubiane Guarino
CARDOSO, Fernando Luiz
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0002-0823-3015
http://orcid.org/0000-0002-0770-7952
http://orcid.org/0000-0003-1867-4284
http://orcid.org/0000-0002-3074-0988
Title: Criação e desenvolvimento de jogos digitais cooperativos para crianças: uma revisão sistemática
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 1295-1308
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O objetivo foi identificar estudos que criaram e testaram programas de intervenções com jogos digitais, para crianças de 7 a 10 anos, que priorizassem a cooperação. Trata-se de uma revisão sistemática, com busca realizada em sete bases de dados, utilizando-se de quatro grupos de descritores (jogos digitais, programas de intervenção, população preterida e cooperação).

The objective was to identify studies that created and tested intervention programs for digital games for children from 7 to 10 years old that prioritized cooperation. This is a systematic review, with search in seven databases, using four groups of descriptors (digital games, intervention programs, intended population and cooperation).

El objetivo era identificar estudios que crearan y probaran programas de intervención para juegos digitales para niños de 7 a 10 años que priorizaran la cooperación. Es una revisión sistemática, con búsqueda realizada en siete bases de datos, usando cuatro grupos de descriptores (juegos digitales, programas de intervención, población diferida y cooperación). Se seleccionaron dos estudios para el análisis.
Keywords: Jogos digitais
Jogos educativos
Cooperação
Educação
Digital games
Educational games
Cooperation
Education
Juegos digitales
Juegos educativos
Cooperación
Educación
Citation: DANIELLI, Françoise; FREITAS, Kamyla Thais Dias de; PEREIRA, Rubiane Guarino; CARDOSO, Fernando Luiz. Criação e desenvolvimento de jogos digitais cooperativos para crianças: uma revisão sistemática. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1295-1308, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13069. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13069
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.