Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8206
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: FARIA, Mariana de Oliveira
HAI, Alessandra Arce
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-7064-5379
https://orcid.org/0000-0002-9275-1201
Title: (Re) significando o brincar na educação infantil a partir da teoria histórico-cultural
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
1
jan./mar.
metadata.dc.format.medium: 95-109
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O presente artigo resulta do trabalho de pesquisa onde buscou-se apreender, compreender e analisar as possíveis contribuições de autores contemporâneos internacionais do campo da Teoria Histórico-cultural para a Educação Infantil.

This article results of a research work where we sought to understand and analyze the possible contributions of contemporary international authors from the field of Cultural Historical Theory for Early Childhood Education.

El presente artículo resulta de trabajo de investigación donde se buscó aprehender, comprender y analizar las posibles contribuciones de autores contemporáneos internacionales del campo de la Teoría Histórico-cultural para la Educación Infantil.
Keywords: Brincar de faz-de-conta
Educação infantil
Psicologia histórico-cultural
Pretend play
Early childhood education
Historic-cultural psychology
Juego de hacer de cuenta
Crianza del ñino
Psicología histórico-cultural
Citation: FARIA, Mariana de Oliveira; HAI, Alessandra Arce. (Re) significando o brincar na educação infantil a partir da teoria histórico-cultural. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 1, p. 95-109, jan/mar. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12251. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12251. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12251
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12251
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.