Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8206
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | FARIA, Mariana de Oliveira HAI, Alessandra Arce |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-7064-5379 https://orcid.org/0000-0002-9275-1201 |
Title: | (Re) significando o brincar na educação infantil a partir da teoria histórico-cultural |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 1 jan./mar. |
metadata.dc.format.medium: | 95-109 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O presente artigo resulta do trabalho de pesquisa onde buscou-se apreender, compreender e analisar as possíveis contribuições de autores contemporâneos internacionais do campo da Teoria Histórico-cultural para a Educação Infantil. This article results of a research work where we sought to understand and analyze the possible contributions of contemporary international authors from the field of Cultural Historical Theory for Early Childhood Education. El presente artículo resulta de trabajo de investigación donde se buscó aprehender, comprender y analizar las posibles contribuciones de autores contemporáneos internacionales del campo de la Teoría Histórico-cultural para la Educación Infantil. |
Keywords: | Brincar de faz-de-conta Educação infantil Psicologia histórico-cultural Pretend play Early childhood education Historic-cultural psychology Juego de hacer de cuenta Crianza del ñino Psicología histórico-cultural |
Citation: | FARIA, Mariana de Oliveira; HAI, Alessandra Arce. (Re) significando o brincar na educação infantil a partir da teoria histórico-cultural. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 1, p. 95-109, jan/mar. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12251. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12251. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12251 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12251 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.