Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8204
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MANZOLI, Luci Pastor BATISTA, Bruna Rafaela de SANTOS, Caio Vinicius dos |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0002-1516-0619 https://orcid.org/0000-0002-8397-813X https://orcid.org/0000-0003-4329-4339 |
Title: | A prática pedagógica no atendimento educacional especializado para o aluno com deficiência intelectual |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 3 jul./set. |
metadata.dc.format.medium: | 1250-1264 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O Atendimento Educacional Especializado – AEE está voltado para atender as necessidades dos alunos com deficiência em horários opostos aos das aulas do ensino regular. O presente estudo teve por objetivo descrever a prática pedagógica de uma professora de educação especial para desenvolver o pensamento lógico-matemático dos alunos com deficiência intelectual em uma sala de apoio especializado – AEE de uma escola estadual de uma cidade do interior paulista. The Specialized Educational Service - AEE is geared towards meeting the needs of students with disabilities at times opposite to regular school classes. The present study aimed to describe the pedagogical practice of a special education teacher to develop the logical-mathematical thinking of students with intellectual disabilities in a specialized support room - AEE of a state school in a city in the interior of São Paulo. El Servicio Educativo Especializado - AEE está orientado a satisfacer las necesidades de los estudiantes con discapacidades en momentos opuestos a las clases escolares regulares. El presente estudio tuvo como objetivo describir la práctica pedagógica de un maestro de educación especial para desarrollar el pensamiento lógico-matemático de los estudiantes con discapacidad intelectual en una sala de apoyo especializada: AEE de una escuela estatal en una ciudad del interior de São Paulo. |
Keywords: | Prática pedagógica Deficiência intelectual Atendimento educacional especializado Pedagogical practice Inteltectual disabilitiy Specialized educactional service Práctica pedagógica Discapacidad intelectual Servicio educativo especializado |
Citation: | MANZOLI, Luci Pastor; BATISTA, Bruna Rafaela de; SANTOS, Caio Vinicius dos. A prática pedagógica no atendimento educacional especializado para o aluno com deficiência intelectual. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1250-1264, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.12965. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12965. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.12965 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12965 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível técnico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.