Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8201
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: DANTAS, Otília Maria Alves da Nóbrega Alberto
CASTRO, Fernando Rodrigues de
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0002-5164-2543
https://orcid.org/0000-0003-0107-1655
Title: Formação de professores em educação a distância para a sociedade em rede
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 1205-1220
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: A sociedade conectada, na perspectiva da cibercultura, influenciada pela globalização, sustenta uma perspectiva de comunidade global em que sujeitos se deparam com possibilidades quase infinitas de troca de informações por meio das tecnologias da informação e da comunicação. O estudo visa analisar a formação de professores em EaD pela ótica da Sociedade em Rede.

The connected society, in the perspective of cyberculture, influenced by globalization, sustains a perspective of global community in which subjects are faced with almost infinite possibilities of exchanging information through information and communication technologies. The study aims to analyze the training of teachers in distance education from the perspective of the Network Society.

La sociedad conectada, desde la perspectiva de la cibercultura, influenciada por la globalización, sostiene una perspectiva comunitaria global en la que los sujetos se enfrentan a posibilidades casi infinitas de intercambio de información a través de las tecnologías de la información y la comunicación. El estudio tiene como objetivo analizar la formación de los profesores en Distancia desde la perspectiva de la Sociedad de Redes.
Keywords: Educação
Cibercultura
Sociedade em rede
Formação de professores
Education
Cyberculture
Network society
Teacher training
Educación
Cibercultura
Sociedad de red
Formación de profesores
Citation: DANTAS, Otília Maria Alves da Nóbrega Alberto; CASTRO, Fernando Rodrigues de. Formação de professores em educação a distância para a sociedade em rede. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1205-1220, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.12977. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12977. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.12977
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12977
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.