Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8198
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: LANUTI, José Eduardo de Oliveira Evangelista
BAPTISTA, Maria Isabel Sampaio Dias
RAMOS, Eliane de Souza
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0001-6055-1494
http://orcid.org/0000-0003-1747-1557
https://orcid.org/0000-0002-8507-9103
Title: A diferença de Deleuze na pesquisa em educação: experiências dos pesquisadores do LEPED
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 1167-1180
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Pensar em uma escola para todos os alunos é o mote dos trabalhos realizados no Laboratório de Estudos e Pesquisas em Ensino e Diferença (LEPED) da Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Neste artigo, por meio de um estudo bibliográfico, apresentaremos as contribuições de três teses de Doutorado para a construção de uma escola para todos. Esses estudos foram defendidos entre 2018 e 2019, nesse Laboratório.

Thinking about a school for all students is the motto of the work carried out at the Laboratory of Studies and Research in Teaching and Difference (LEPED) at the State University of Campinas (UNICAMP). In this article, through a bibliographic study, we will present the contributions of three Doctoral theses for the construction of a school for all. We defend such studies between 2018 and 2019, in this Laboratory.

Pensar en una escuela para todos los alumnos es el reto de las investigaciones realizadas en el Laboratorio de Estudios e Investigaciones en Enseñanza y Diferencia (LEPED), de la Facultad de Educación (FE), de la UNICAMP. En este artículo, a través de un estudio bibliográfico, presentaremos las contribuciones de tres tesis de Doctorado para la construcción de una escuela para todos. Defendemos tales estudios entre 2018 y 2019, en este Laboratório.
Keywords: Diferença
Escola para todos
Formação de professores
Alfabetização e Letramento
Difference
School for all
In-service training for teachers
Literacy and initial reading instruction in the Portuguese language
Diferencia
Escuela para todos
Capacitación de profesores
Alfabetización y presentación de la cultura escrita
Citation: LANUTI, José Eduardo de Oliveira Evangelista; BAPTISTA, Maria Isabel Sampaio Dias; RAMOS, Eliane de Souza. A diferença de Deleuze na pesquisa em educação: experiências dos pesquisadores do LEPED. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1167-1180, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.12627. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12627. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.12627
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12627
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.