Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8196
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | FERNÁNDEZ AQUINO, Orlando RODRIGUES, Adriana |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-3784-8908 https://orcid.org/0000-0002-5435-394X |
Title: | A formação do pensamento humano por meio da escolarização: diálogos entre a filosofia, a psicologia e a didática |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 3 jul./set. |
metadata.dc.format.medium: | 1115-1145 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O objeto da investigação foi a formação do pensamento na escola. O objetivo foi construir uma síntese teórica interdisciplinar, na base de um sistema de categorias correlacionadas entre a filosofia, a psicologia e a didática. The object of the investigation was the formation of thought in school. The aim was to build an interdisciplinary theoretical synthesis, based on a system of correlated categories between philosophy, psychology and didactics. El objeto de la investigación fue la formación del pensamiento en la escuela. El objetivo fue construir una síntesis teórica interdisciplinar, basada en un sistema de categorías correlacionadas entre filosofía, psicología y didáctica. |
Keywords: | Formação do pensamento Interdisciplinaridade Escola Professor Formation of thought Interdisciplinary School Teacher Formación de pensamiento Interdisciplinariedad| Escuela Profesor |
Citation: | FERNÁNDEZ AQUINO, Orlando; RODRIGUES, Adriana. A formação do pensamento humano por meio da escolarização: diálogos entre a filosofia, a psicologia e a didática. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1115-1145, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13174. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13174. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.13174 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13174 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível metodológico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.