Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8193
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | JARDILINO, José Rubens Lima SOTO-ARANGO, Diana Elvoira |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0003-2394-9465 http://orcid.org/0000-0002-3821-7550 |
Title: | Paulo Freire e a Pedagogia Crítica: seu legado para uma nova pedagogia do Sul |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 3 jul./set. |
metadata.dc.format.medium: | 1072-1093 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O artigo tratará da relevância do pensamento e da ação de Paulo Freire e das respostas que ele sofreu nos últimos cinquenta anos. Além disso, propõe-se demonstrar a relevância e o legado de Freire para a educação no mundo, especialmente para a América Latina. The article will discuss the relevance of Paulo Freire's thought and action as well as the criticism of his thinking over the last fifty years. In addition, it is proposed to demonstrate the relevance and legacy of Freire for education in the world, especially for Latin America. El artículo tratará de la relevancia del pensamiento y acción de Paulo Freire y las contestaciones que ha sufrido a lo largo de los últimos cincuenta años. Además, se propone demostrar la relevancia y el legado de Freire para la educación en el mundo, especialmente, para América Latina. |
Keywords: | Pensamento pedagógico Pedagogia crítica Pensamento frereano Pedagogical thought Critical pedagogy Freirean thought Pensamiento pedagógico Pedagogia crítica Pensamiento freireano |
Citation: | JARDILINO, José Rubens Lima; SOTO-ARANGO, Diana Elvoira. Paulo Freire e a Pedagogia Crítica: seu legado para uma nova pedagogia do Sul. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 3, p. 1072-1093, jul/set. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.12472. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12472. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i3.12472 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12472 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.