Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8188
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: LAGO, Danúsia Cardoso
TARTUCI, Dulcéria
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-7652-7613
https://orcid.org/0000-0001-8340-7284
Title: Consultoria colaborativa como estratégia de formação continuada para professores que atuam com estudantes com deficiência intelectual
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 1
maio
metadata.dc.format.medium: 983-999
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: A colaboração entre profissionais da educação especial e comum fomentou uma pesquisa de pós-doutorado, cujo objetivo foi analisar a Consultoria Colaborativa como estratégia pedagógica para formação continuada de professores que atuam com estudantes com deficiência intelectual.

Collaboration between special and common education professionals stimulated a Post-doctoral research, whose goal was to analyze the Collaborative Consulting as a pedagogical strategy for continuing education of teachers acting with students with intellectual disabilities.

La colaboración entre profesionales de la educación especial y común fomentó una investigación de postdoctorado, cuyo objetivo fue analizar la Consultoría Colaborativa como estrategia pedagógica para formación continua de profesores que actúan con estudiantes con deficiencia intelectual.
Keywords: Educação especial
Consultoria colaborativa
Formação de professores
Deficiência intelectual
Special education
Collaborative consulting
Training of teachers
Intellectual disability
Educación especial
Consultoría colaborativa
Formación de profesores
Deficiencia intelectual
Citation: LAGO, Danúsia Cardoso; TARTUCI, Dulcéria. Consultoria colaborativa como estratégia de formação continuada para professores que atuam com estudantes com deficiência intelectual. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 1, p. 983-999, maio. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp.1.13512. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13512. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp.1.13512
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13512
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.