Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8188
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | LAGO, Danúsia Cardoso TARTUCI, Dulcéria |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-7652-7613 https://orcid.org/0000-0001-8340-7284 |
Title: | Consultoria colaborativa como estratégia de formação continuada para professores que atuam com estudantes com deficiência intelectual |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 n.esp. 1 maio |
metadata.dc.format.medium: | 983-999 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | A colaboração entre profissionais da educação especial e comum fomentou uma pesquisa de pós-doutorado, cujo objetivo foi analisar a Consultoria Colaborativa como estratégia pedagógica para formação continuada de professores que atuam com estudantes com deficiência intelectual. Collaboration between special and common education professionals stimulated a Post-doctoral research, whose goal was to analyze the Collaborative Consulting as a pedagogical strategy for continuing education of teachers acting with students with intellectual disabilities. La colaboración entre profesionales de la educación especial y común fomentó una investigación de postdoctorado, cuyo objetivo fue analizar la Consultoría Colaborativa como estrategia pedagógica para formación continua de profesores que actúan con estudiantes con deficiencia intelectual. |
Keywords: | Educação especial Consultoria colaborativa Formação de professores Deficiência intelectual Special education Collaborative consulting Training of teachers Intellectual disability Educación especial Consultoría colaborativa Formación de profesores Deficiencia intelectual |
Citation: | LAGO, Danúsia Cardoso; TARTUCI, Dulcéria. Consultoria colaborativa como estratégia de formação continuada para professores que atuam com estudantes com deficiência intelectual. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 1, p. 983-999, maio. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp.1.13512. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13512. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp.1.13512 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13512 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.