Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8186
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MELO, Douglas Christian Ferrari de SILVA, João Henrique da |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0003-2761-0477 https://orcid.org/0000-0003-0277-0466 |
Title: | Trajetórias escolares de pessoas com deficiências na educação básica: qual lugar da educação especial? |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 n.esp. 1 maio |
metadata.dc.format.medium: | 948-965 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O presente trabalha analisa as trajetórias escolares de pessoas com deficiência na educação básica, com foco no processo de escolarização The present work analyzes the school trajectories of people with disabilities in basic education, focusing on the schooling process. Este trabajo analiza las trayectorias escolares de personas con discapacidad en la educación básica, con enfoque en el proceso de escolarización. |
Keywords: | Educação especial Escolarização Pessoas com deficiência Teoria histórico-cultural Special education Schooling People with disabilities Historical-cultural theory Educación especial Escolarización Personas con discapacidad Teoría histórico-cultural |
Citation: | MELO, Douglas Christian Ferrari de; SILVA, João Henrique da. Trajetórias escolares de pessoas com deficiências na educação básica: qual lugar da educação especial?. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 1, p. 948-965, maio. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp.1.13510. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13510. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp.1.13510 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13510 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.