Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8184
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SANT'ANNA, Nadir Francisca
CARA, Gláucio Roberto Bernardo de
SILVA, Gislaine Barbosa Cabral
GOMES, Flávia da Silva
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-2758-7596
https://orcid.org/0000-0001-7244-5859
https://orcid.org/0000-0002-8397-1173
https://orcid.org/0000-0002-8035-8349
Title: Fatores que influenciam o não ingresso de surdos no ensino superior: estudo de caso em Cachoeiro de Itapemirim - ES
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
1
jan./mar.
metadata.dc.format.medium: 66-78
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este artigo investiga quais fatores podem estar relacionados às dificuldades de pessoas com surdez de ingressarem no ensino superior.

This article investigates what factors may be related to the difficulties of deaf people in entering higher education.

Este artículo investiga qué factores pueden estar relacionados con las dificultades de las personas con sordera de ingresar en la enseñanza superior.
Keywords: Educação especial
Surdos
Políticas públicas
Ensino superior
Special education
Deaf people
Public policy
Higher education
Educación especial
Sordos
Políticas públicas
Enseñanza superior
Citation: SANT'ANNA, Nadir Francisca; CARA, Gláucio Roberto Bernardo de; SILVA, Gislaine Barbosa Cabral; GOMES, Flávia da Silva. Fatores que influenciam o não ingresso de surdos no ensino superior: estudo de caso em Cachoeiro de Itapemirim - ES. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 1, p. 66-78, jan/mar. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v14i3.11786. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11786. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14i3.11786
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11786
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.