Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8162
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: DUQUE, Eduardo
DURÁN VÁZQUEZ, Jf
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-4719-3148
http://orcid.org/0000-0002-7440-0168
Title: O novo paradigma da educação na promoção de uma sociedade mais inclusiva
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
1
jan./mar.
metadata.dc.format.medium: 27-49
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O tema que aqui nos propomos tratar só é possível porque vivemos no tempo e no espaço em que vivemos. Vivemos nele, aqui e agora. Se estivéssemos no período pós II Guerra Mundial, poderíamos estar, possivelmente, a discutir a “escola de massas” ou, se estivéssemos no período de Maio de 68, estaríamos a debater a “contestação universitária”.

The theme that we propose here is only possible because we live in the time and space in which we live. We live in it, here and now. If we were in the post-World War II period, we might possibly be discussing the "mass schooling" or, if we were in the period of May 1968, we would be debating the "university contestation."

El tema que aquí nos proponemos tratar sólo es posible porque vivimos en el tiempo y en el espacio en que vivimos. Vivimos en él, aquí y ahora. Si estuviéramos en el período posterior a la Segunda Guerra Mundial, podríamos estar, posiblemente, a discutir la "escuela de masas" o, si estuviéramos en el período de mayo del 68, estaríamos debatiendo la "contestación universitaria".
Keywords: Educação
Inclusão
Currículo
Cidadania
Direitos humanos
Education
Inclusion
Curriculum
Citizenship
Human rights
Educación
Inclusión
Currículo
Ciudadanía
Derechos humanos
Citation: DUQUE, Eduardo; DURÁN VÁZQUEZ, Jf. O novo paradigma da educação na promoção de uma sociedade mais inclusiva. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 1, p. 27-49, jan/mar. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12632. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12632. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12632
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12632
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.