Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8162
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | DUQUE, Eduardo DURÁN VÁZQUEZ, Jf |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0003-4719-3148 http://orcid.org/0000-0002-7440-0168 |
Title: | O novo paradigma da educação na promoção de uma sociedade mais inclusiva |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 1 jan./mar. |
metadata.dc.format.medium: | 27-49 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O tema que aqui nos propomos tratar só é possível porque vivemos no tempo e no espaço em que vivemos. Vivemos nele, aqui e agora. Se estivéssemos no período pós II Guerra Mundial, poderíamos estar, possivelmente, a discutir a “escola de massas” ou, se estivéssemos no período de Maio de 68, estaríamos a debater a “contestação universitária”. The theme that we propose here is only possible because we live in the time and space in which we live. We live in it, here and now. If we were in the post-World War II period, we might possibly be discussing the "mass schooling" or, if we were in the period of May 1968, we would be debating the "university contestation." El tema que aquí nos proponemos tratar sólo es posible porque vivimos en el tiempo y en el espacio en que vivimos. Vivimos en él, aquí y ahora. Si estuviéramos en el período posterior a la Segunda Guerra Mundial, podríamos estar, posiblemente, a discutir la "escuela de masas" o, si estuviéramos en el período de mayo del 68, estaríamos debatiendo la "contestación universitaria". |
Keywords: | Educação Inclusão Currículo Cidadania Direitos humanos Education Inclusion Curriculum Citizenship Human rights Educación Inclusión Currículo Ciudadanía Derechos humanos |
Citation: | DUQUE, Eduardo; DURÁN VÁZQUEZ, Jf. O novo paradigma da educação na promoção de uma sociedade mais inclusiva. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 1, p. 27-49, jan/mar. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12632. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12632. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.12632 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12632 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.