Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8160
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | GOMES, Ana Silvia Alves ALMEIDA, Ana Cristina Pimentel Carneiro de |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0003-0310-0413 http://orcid.org/0000-0002-9432-2646 |
Title: | Peculiaridades históricas, panorama atual e desafios na formação de professores doutores |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 2 abr./jun. |
metadata.dc.format.medium: | 578-596 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Este trabalho analisa alguns aspectos que vêm sendo discutidos a respeito dos doutorados no Brasil e no Mundo. This article analyzes some aspects that have been discussed about doctorates in Brazil and around the world. Este artículo analiza algunos aspectos que se han discutido sobre los doctorados en Brasil y en todo el mundo. |
Keywords: | Doutorado Formação de professores Educação superior Doctorate Teacher education Higher education Doctorado Formación docente Educación superior |
Citation: | GOMES, Ana Silvia Alves; ALMEIDA, Ana Cristina Pimentel Carneiro de. Peculiaridades históricas, panorama atual e desafios na formação de professores doutores. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 2, p. 578-596, abr/jun. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i2.12872. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12872. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i2.12872 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12872 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.