Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8142
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: BARROS, Marta Silene Ferreira
PASCHOAL, Jaqueline Delgado
VICENTINI, Dayanne
ALMEIDA, Jacqueline Daniele França de
FERREIRA, Ana Letícia
BARROS, Priscila Cordeiro Soares
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-1924-8490
https://orcid.org/0000-0002-7961-2362
https://orcid.org/0000-0003-2086-1951
https://orcid.org/0000-0002-0422-4533
https://orcid.org/0000-0003-1321-6911
https://orcid.org/0000-0003-4074-2714
Title: A relação teoria e prática na formação docente: condição essencial para o trabalho pedagógico
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
1
jan./mar.
metadata.dc.format.medium: 305-318
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: A formação docente se apresenta como um dos desafios na contemporaneidade. A proposta deste estudo busca discutir a relação teoria e prática na formação como elemento essencial para o desenvolvimento do trabalho pedagógico. A partir disso, objetiva-se analisar de que modo a dicotomia ou a unidade teoria e prática pode influenciar na formação do professor.

Teacher training presents itself as one of the challenges in the contemporaneity. The purpose of this study is to discuss the relationship between theory and practice in education as an essential element for the development of pedagogical work. From this we aim to analyze how the dichotomy or the unit theory and practice can influence the formation of the teacher.

La formación docente se presenta como uno de los desafíos en la contemporaneidad. La propuesta de este estudio busca discutir la relación teoría y práctica en la formación como elemento esencial para el desarrollo del trabajo pedagógico. A partir de eso, se objetiva analizar de qué modo la dicotomía o la unidad teoría y práctica puede influenciar en la formación del profesor.
Keywords: Educação
Teoria e prática
Formação docente
Trabalho pedagógico
Education
Theory and practice
Teacher training
Pedagogical work
Educación
Teoría y práctica
Formación docente
Trabajo pedagógico
Citation: BARROS, Marta Silene Ferreira; PASCHOAL, Jaqueline Delgado; VICENTINI, Dayanne; ALMEIDA, Jacqueline Daniele França de; FERREIRA, Ana Letícia; BARROS, Priscila Cordeiro Soares. A relação teoria e prática na formação docente: condição essencial para o trabalho pedagógico. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 1, p. 305-318, jan/mar. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.13303. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13303. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i1.13303
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13303
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.