Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8123
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: AMARAL, Letícia Hummel
CAPONI, Sandra
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-7769-5515
https://orcid.org/0000-0001-8180-944X
Title: Novas abordagens em psiquiatria no século XXI: a escola como lócus de prevenção e promoção em saúde mental
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 5
dez.
metadata.dc.format.medium: 2820-2836
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este trabalho analisou a emergência de um novo ramo da psiquiatria biológica no Brasil do século XXI, designada psiquiatria do desenvolvimento, e as estratégias para legitimar-se e disseminar seus saberes especializados na sociedade, sobretudo no campo educacional.

This paper analyzed the emergence of a new branch of biological psychiatry in the 21st century in Brazil, called developmental psychiatry, and the strategies to legitimize and disseminate its expertise in society, especially in the educational field.

En este trabajo se analizó el surgimiento de una nueva rama de la psiquiatría biológica en el Brasil del siglo XXI, denominada psiquiatría del desarrollo, y las estrategias para legitimar y difundir sus conocimientos especializados en la sociedad, especialmente en el ámbito educativo.
Keywords: Psiquiatria do desenvolvimento
Medicalização da educação
Prevenção de transtornos mentais
Promoção de saúde mental
Governo da infância
Developmental psychiatry
Medicalization of education
Prevention of mental disorders
Mental health promotion
Government of childhood
Psiquiatría del desarrollo
Medicalización de la educación
Prevención de los trastornos mentales
Promoción de la salud mental
Gobierno de los niños
Citation: AMARAL, Letícia Hummel; CAPONI, Sandra. Novas abordagens em psiquiatria no século XXI: a escola como lócus de prevenção e promoção em saúde mental. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 5, p. 2820-2836, dez. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp5.14560. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14560. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp5.14560
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14560
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.