Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8123
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | AMARAL, Letícia Hummel CAPONI, Sandra |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0001-7769-5515 https://orcid.org/0000-0001-8180-944X |
Title: | Novas abordagens em psiquiatria no século XXI: a escola como lócus de prevenção e promoção em saúde mental |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 n.esp. 5 dez. |
metadata.dc.format.medium: | 2820-2836 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Este trabalho analisou a emergência de um novo ramo da psiquiatria biológica no Brasil do século XXI, designada psiquiatria do desenvolvimento, e as estratégias para legitimar-se e disseminar seus saberes especializados na sociedade, sobretudo no campo educacional. This paper analyzed the emergence of a new branch of biological psychiatry in the 21st century in Brazil, called developmental psychiatry, and the strategies to legitimize and disseminate its expertise in society, especially in the educational field. En este trabajo se analizó el surgimiento de una nueva rama de la psiquiatría biológica en el Brasil del siglo XXI, denominada psiquiatría del desarrollo, y las estrategias para legitimar y difundir sus conocimientos especializados en la sociedad, especialmente en el ámbito educativo. |
Keywords: | Psiquiatria do desenvolvimento Medicalização da educação Prevenção de transtornos mentais Promoção de saúde mental Governo da infância Developmental psychiatry Medicalization of education Prevention of mental disorders Mental health promotion Government of childhood Psiquiatría del desarrollo Medicalización de la educación Prevención de los trastornos mentales Promoción de la salud mental Gobierno de los niños |
Citation: | AMARAL, Letícia Hummel; CAPONI, Sandra. Novas abordagens em psiquiatria no século XXI: a escola como lócus de prevenção e promoção em saúde mental. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 5, p. 2820-2836, dez. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp5.14560. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14560. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp5.14560 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14560 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.