Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8105
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | BERRIOS, Alejandro ARAVENA, Margarita GARCÍA-CARMONA, Marina MARTÍN BRIS, Mario |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0003-0286-3515 http://orcid.org/0000-0003-4104-0116 https://orcid.org/0000-0002-5314-5639 http://orcid.org/0000-0002-2775-0480 |
Title: | Liderança e auto-avaliação institucional |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 n.esp. 4 dez. |
metadata.dc.format.medium: | 2600-2610 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | es |
Abstract: | Este artigo descreve a influência positiva da liderança nos processos de autoavaliação institucional em uma organização que busca levantar um diagnóstico de gestão participativa, promovendo a colaboração de todos os agentes envolvidos, cujo objetivo é corrigir as fraquezas e necessidades detectadas e, em seguida, tomar decisões colegiadas e distribuídas. This article describes the positive influence of leadership in the processes of institutional self-evaluation in an organization that seeks to raise a diagnosis of participatory management, promoting the collaboration of all agents involved, whose goal is to correct the weaknesses and needs detected and then make collegial and distributed decisions. Este trabajo describe la influencia positiva del liderazgo en los procesos de autoevaluación institucional en una organización que busca levantar un diagnóstico de gestión participativa propiciando la colaboración de todos los agentes involucrados, cuyo propósito es subsanar las debilidades y necesidades detectadas para luego tomar decisiones distribuidas, colegiadas y consensuadas en beneficio de las personas y por ende de la organización. |
Keywords: | Liderança Autoavaliação institucional Organizações educacionais Gestão participativa Leadership Institutional self-evaluation Educational organizations Participative management Liderazgo Autoevaluación institucional Organizaciones educativas Gestión participativa |
Citation: | BERRIOS, Alejandro; ARAVENA, Margarita; GARCÍA-CARMONA, Marina; MARTÍN BRIS, Mario. Liderança e auto-avaliação institucional. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 4, p. 2600-2610, dez. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp4.14508. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14508. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp4.14508 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14508 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.