Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8105
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: BERRIOS, Alejandro
ARAVENA, Margarita
GARCÍA-CARMONA, Marina
MARTÍN BRIS, Mario
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-0286-3515
http://orcid.org/0000-0003-4104-0116
https://orcid.org/0000-0002-5314-5639
http://orcid.org/0000-0002-2775-0480
Title: Liderança e auto-avaliação institucional
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 4
dez.
metadata.dc.format.medium: 2600-2610
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: es
Abstract: Este artigo descreve a influência positiva da liderança nos processos de autoavaliação institucional em uma organização que busca levantar um diagnóstico de gestão participativa, promovendo a colaboração de todos os agentes envolvidos, cujo objetivo é corrigir as fraquezas e necessidades detectadas e, em seguida, tomar decisões colegiadas e distribuídas.

This article describes the positive influence of leadership in the processes of institutional self-evaluation in an organization that seeks to raise a diagnosis of participatory management, promoting the collaboration of all agents involved, whose goal is to correct the weaknesses and needs detected and then make collegial and distributed decisions.

Este trabajo describe la influencia positiva del liderazgo en los procesos de autoevaluación institucional en una organización que busca levantar un diagnóstico de gestión participativa propiciando la colaboración de todos los agentes involucrados, cuyo propósito es subsanar las debilidades y necesidades detectadas para luego tomar decisiones distribuidas, colegiadas y consensuadas en beneficio de las personas y por ende de la organización.
Keywords: Liderança
Autoavaliação institucional
Organizações educacionais
Gestão participativa
Leadership
Institutional self-evaluation
Educational organizations
Participative management
Liderazgo
Autoevaluación institucional
Organizaciones educativas
Gestión participativa
Citation: BERRIOS, Alejandro; ARAVENA, Margarita; GARCÍA-CARMONA, Marina; MARTÍN BRIS, Mario. Liderança e auto-avaliação institucional. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 4, p. 2600-2610, dez. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp4.14508. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14508. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp4.14508
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14508
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.