Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8092
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: ROCHA, Juliana dos Santos
ROZEK, Marlene
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-6923-2107
http://orcid.org/0000-0001-8740-6166
Title: A potência e a complexidade de um fazer dialógico: desafios da formação e da atuação de educadoras(es) sociais
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
n.esp. 3
nov.
metadata.dc.format.medium: 2411-2428
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este artigo originou-se de uma pesquisa e trata da constituição subjetiva de educadoras(es) sociais que se posicionam dialogicamente diante de suas(seus) educandas(os), tendo em vista a necessidade de um espaço que pensa e discute os processos de ensino e aprendizagem na Educação Social.

This paper has origin from a research and it is about the subjective constitution of social educators who are dialogically positioned in relation with their students, considering the need for a space that thinks and discusses the teaching and learning processes in Social Education.

El artículo tiene su origen en una investigación y trata de la constitución subjetiva de los educadores sociales que se posicionan dialógicamente ante sus alumnos, ante la necesidad de un espacio que piense y discuta los procesos de enseñanza y aprendizaje en el contexto de la Educación Social.
Keywords: Educação Social
Educadoras(es) sociais
Subjetividade
Aprender
Ensinar
Social education
Social educators
Subjectivity
Learn
Teach
Educación Social
Educadores sociales
Subjetividad
Aprender
Enseñar
Citation: ROCHA, Juliana dos Santos; ROZEK, Marlene. A potência e a complexidade de um fazer dialógico: desafios da formação e da atuação de educadoras(es) sociais. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 3, p. 2411-2428, nov. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp3.14449. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14449. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp3.14449
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14449
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.