Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8091
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | BASSOLI, Eiza Nádila FIGUEIREDO, Vanessa Cartherina Neumann |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0003-4822-4049 https://orcid.org/0000-0002-2114-6493 |
Title: | Desafios do trabalho de educadoras sociais em casas de acolhimento |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 n.esp. 3 nov. |
metadata.dc.format.medium: | 2396-2410 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Este estudo analisa as vivências de prazer e sofrimento no trabalho de educadoras sociais em Casas de Acolhimento no Pantanal Sul-Mato-Grossense. Baseado na teoria da Psicodinâmica do Trabalho, foi analisado o sofrimento derivado do choque entre as normatizações organizacionais e as situações laborais reais experienciadas no atendimento a crianças e adolescentes. This paper analyzes the experiences of pleasure and suffering in the work of female social educators in shelters in the Mato Grosso do Sul Pantanal, Brazil. Based on the Psychodynamic of Work, the suffering derived from the shock between organizational norms and the real work situations experienced in the care of children and adolescents was analyzed. Este estudio analiza las experiencias de placer y sufrimiento en el trabajo de los educadores sociales en las Casas de Recepción en el Pantanal, Brasil. Basado en la teoría psicodinámica del trabajo, se analizó el sufrimiento derivado de la brecha entre las normas organizativas y situaciones reales experimentadas en el cuidado de niños y adolescentes. |
Keywords: | Educador social Sofrimento Abrigo Psicodinâmica Social educator Suffering Shelter Psychodynamics Educador social Sufrimiento Abrigo Psicodinamica |
Citation: | BASSOLI, Eiza Nádila; FIGUEIREDO, Vanessa Cartherina Neumann. Desafios do trabalho de educadoras sociais em casas de acolhimento. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 3, p. 2396-2410, nov. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp3.14448. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14448. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp3.14448 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14448 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.