Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8083
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MOYANO, Inés Rodríguez RODRIGO, Lucrecia |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0003-2538-682X https://orcid.org/0000-0003-2115-2081 |
Title: | Educação, inclusão e qualidade. Os discursos das organizações internacionais e as políticas de avaliação na Argentina recente |
metadata.dc.terms.title: | revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 n.esp. 3 nov. |
metadata.dc.format.medium: | 2278-2297 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O artigo propõe analisar os significados da inclusão a partir da perspectiva das organizações internacionais e a forma como estes são expressos na orientação das políticas nacionais de educação. The article proposes to analyze the meanings of inclusion from the approach of international organizations and the way in which these are expressed in the orientation of national education policies. El artículo propone analizar los sentidos de la inclusión desde el enfoque de los organismos internacionales y el modo en que aquellos se expresan en la orientación de las políticas educativas nacionales. |
Keywords: | Educação inclusiva Organizações internacionais Políticas de avaliação Argentina Inclusive education International organizations Assessment policies Argentina Educación inclusiva Organismos internacionales Políticas de evaluación Argentina |
Citation: | MOYANO, Inés Rodríguez; RODRIGO, Lucrecia. Educação, inclusão e qualidade. Os discursos das organizações internacionais e as políticas de avaliação na Argentina recente. revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. n.esp. 3, p. 2278-2297, nov. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp3.14436. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14436. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15iesp3.14436 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/14436 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.