Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8068
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: GONTIJO, Liliane Pereira Tannus
HERVAL, Álex Moreira
CARCERERI, Daniela Lemos
FREITAS, Sérgio Fernando Torres de
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0002-5762-1591
https://orcid.org/0000-0001-6649-2616
https://orcid.org/0000-0003-2931-7207
https://orcid.org/0000-0002-8904-5998
Title: Aceitabilidade das metodologias ativas de ensino-aprendizagem entre discentes de odontologia
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
15
4
out./dez.
metadata.dc.format.medium: 2023-2048
Issue Date: 2020
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O estudo tem dois objetivos complementares: apresentar as Metodologias Ativas de Ensino-Aprendizagem (MAEA) aplicadas, pautadas em processos educacionais construtivistas-interacionistas, em um curso de graduação em odontologia de uma universidade federal; e analisar a aceitabilidade discente a essas metodologias.

The study has two complementary objectives: to present the Active Teaching-Learning Methodologies (MAEA) applied, guided by constructivist-interactionist educational processes, in a odontology undergrad course of a federal university; and anylise the student acceptability and these methodologies.

El estudio tiene dos objetivos complementarios: presentar las Metodologías Activas de Enseñanza-Aprendizaje (MAEA) aplicadas, pautadas en procesos educacionales constructivistas-interaccionistas, en una carrera de grado en odontología de una universidad federal; y analizar la aceptabilidad discente a estas metodologías.
Keywords: Ensino
Educação superior
Recursos humanos em odontologia
Aprendizagem baseada em problemas
Faculdades de odontologia
Teaching
Higher education
Human resources in odontology
Problem-based learning
Dental schools
Enseñanza
Educación superior
Recursos humanos en odontología
Aprendizaje basada en problemas
Facultades de odontología
Citation: GONTIJO, Liliane Pereira Tannus; HERVAL, Álex Moreira; CARCERERI, Daniela Lemos; FREITAS, Sérgio Fernando Torres de. Aceitabilidade das metodologias ativas de ensino-aprendizagem entre discentes de odontologia. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 4, p. 2023-2048, out/dez. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i4.13693. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13693. Acesso em: 2022-11-01
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v15i4.13693
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13693
metadata.dc.subject.classification: Nível metodológico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.