Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8068
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | GONTIJO, Liliane Pereira Tannus HERVAL, Álex Moreira CARCERERI, Daniela Lemos FREITAS, Sérgio Fernando Torres de |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0002-5762-1591 https://orcid.org/0000-0001-6649-2616 https://orcid.org/0000-0003-2931-7207 https://orcid.org/0000-0002-8904-5998 |
Title: | Aceitabilidade das metodologias ativas de ensino-aprendizagem entre discentes de odontologia |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 4 out./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 2023-2048 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O estudo tem dois objetivos complementares: apresentar as Metodologias Ativas de Ensino-Aprendizagem (MAEA) aplicadas, pautadas em processos educacionais construtivistas-interacionistas, em um curso de graduação em odontologia de uma universidade federal; e analisar a aceitabilidade discente a essas metodologias. The study has two complementary objectives: to present the Active Teaching-Learning Methodologies (MAEA) applied, guided by constructivist-interactionist educational processes, in a odontology undergrad course of a federal university; and anylise the student acceptability and these methodologies. El estudio tiene dos objetivos complementarios: presentar las Metodologías Activas de Enseñanza-Aprendizaje (MAEA) aplicadas, pautadas en procesos educacionales constructivistas-interaccionistas, en una carrera de grado en odontología de una universidad federal; y analizar la aceptabilidad discente a estas metodologías. |
Keywords: | Ensino Educação superior Recursos humanos em odontologia Aprendizagem baseada em problemas Faculdades de odontologia Teaching Higher education Human resources in odontology Problem-based learning Dental schools Enseñanza Educación superior Recursos humanos en odontología Aprendizaje basada en problemas Facultades de odontología |
Citation: | GONTIJO, Liliane Pereira Tannus; HERVAL, Álex Moreira; CARCERERI, Daniela Lemos; FREITAS, Sérgio Fernando Torres de. Aceitabilidade das metodologias ativas de ensino-aprendizagem entre discentes de odontologia. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 15, n. 4, p. 2023-2048, out/dez. 2020. https://doi.org/10.21723/riaee.v15i4.13693. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13693. Acesso em: 2022-11-01 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v15i4.13693 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13693 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível metodológico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.