Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8038
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MOLINARI, Paula Maria Aristides de Oliveira |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0001-6364-0521 |
Title: | A pedagogia da escuta: aproximações entre interculturalidade e inovação pedagógica |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 13 n. esp. 2 set. |
metadata.dc.format.medium: | 1436-1448 |
Issue Date: | 2018 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Partindo do desafio de pensar a interculturalidade e a inovação pedagógica de modo a colaborar com um grupo de pesquisa em educação, o Observatório Internacional de Inclusão, Interculturalidade e Inovação Pedagógica (OIIIIPe), com o aporte da educação musical, da performance musical e da criação artística, este artigo tem como objetivo geral descrever o plano conceitual que norteou o planejamento das ações a serem desenvolvidas num curso de formação de professores. Taking on the challenge of reflecting on interculturalism and pedagogical innovation as a starting point to collaborate with an educational research group called The International Observatory on Inclusion, Interculturalism and Pedagogical Innovation ( OIIIIPe) with the support of music education, music performance and artistic creation, this paper has the general objective of describing the conceptual plan that guided the planning of actions to be developed in a teacher training course. Partiendo del desafío en pensar la interculturalidad y la innovación pedagógica con el fin de colaborar con un grupo de investigación en educación, el Observatorio Internacional de Inclusión, Interculturalidad e Innovación Pedagógica (OIIIIPe), con el aporte de la educación musical, de la performance musical y de la creación artística, el artículo tiene como objetivo general describir el plan conceptual que orientó la planificación de las acciones a desarrollar en un curso de formación de profesores. |
Keywords: | Educação musical Educação Escuta Pedagogia Wolfsohn-Molinari Inovação Music education Education Listening Wolfsohn-Molinari pedagogy Innovation Educación musical Educación Escucha Pedagogía Wolfsohn Molinari Innovación |
Citation: | MOLINARI, Paula Maria Aristides de Oliveira. A pedagogia da escuta: aproximações entre interculturalidade e inovação pedagógica. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. n. esp. 2, p. 1436-1448, set. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.nesp2.set2018.11653. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11653. Acesso em: 2022-10-14 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v13.nesp2.set2018.11653 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11653 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.