Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8038
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: MOLINARI, Paula Maria Aristides de Oliveira
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-6364-0521
Title: A pedagogia da escuta: aproximações entre interculturalidade e inovação pedagógica
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
13
n. esp. 2
set.
metadata.dc.format.medium: 1436-1448
Issue Date: 2018
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Partindo do desafio de pensar a interculturalidade e a inovação pedagógica de modo a colaborar com um grupo de pesquisa em educação, o Observatório Internacional de Inclusão, Interculturalidade e Inovação Pedagógica (OIIIIPe), com o aporte da educação musical, da performance musical e da criação artística, este artigo tem como objetivo geral descrever o plano conceitual que norteou o planejamento das ações a serem desenvolvidas num curso de formação de professores.

Taking on the challenge of reflecting on interculturalism and pedagogical innovation as a starting point to collaborate with an educational research group called The International Observatory on Inclusion, Interculturalism and Pedagogical Innovation ( OIIIIPe) with the support of music education, music performance and artistic creation, this paper has the general objective of describing the conceptual plan that guided the planning of actions to be developed in a teacher training course.

Partiendo del desafío en pensar la interculturalidad y la innovación pedagógica con el fin de colaborar con un grupo de investigación en educación, el Observatorio Internacional de Inclusión, Interculturalidad e Innovación Pedagógica (OIIIIPe), con el aporte de la educación musical, de la performance musical y de la creación artística, el artículo tiene como objetivo general describir el plan conceptual que orientó la planificación de las acciones a desarrollar en un curso de formación de profesores.
Keywords: Educação musical
Educação
Escuta
Pedagogia Wolfsohn-Molinari
Inovação
Music education
Education
Listening
Wolfsohn-Molinari pedagogy
Innovation
Educación musical
Educación
Escucha
Pedagogía Wolfsohn Molinari
Innovación
Citation: MOLINARI, Paula Maria Aristides de Oliveira. A pedagogia da escuta: aproximações entre interculturalidade e inovação pedagógica. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. n. esp. 2, p. 1436-1448, set. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.nesp2.set2018.11653. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11653. Acesso em: 2022-10-14
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v13.nesp2.set2018.11653
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11653
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.