Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8031
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | FRANCO, Marco Antônio Melo SILVA, Marcilene Magalhães da TORISU, Edmilson Minoru |
Title: | Inclusão e inovação pedagógica: políticas e práticas de formação no ensino superior |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 13 n. esp. 2 set. |
metadata.dc.format.medium: | 1320-1333 |
Issue Date: | 2018 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Nas propostas educacionais que privilegiam equidade e igualdade de oportunidades entre os diferentes sujeitos, pretende-se que a concepção de inclusão contribua para superar atitudes de indiferença e intolerância, estabelecendo uma disposição para a construção de culturas que respeitem e valorizem as diferenças humanas. In the educational proposals that favour equity and equal opportunities among the different individuals, it is intended that the concept of inclusion contribute to overcome attitudes of indifference and intolerance by establishing a willingness to construct cultures that respect and value human differences. En las propuestas educativas que privilegian equidad y igualdad de oportunidades entre los diferentes sujetos, se pretende que la concepción de inclusión contribuya a superar actitudes de indiferencia y intolerancia estableciendo una disposición para la construcción de culturas que respeten y valoren las diferencias humanas. |
Keywords: | Educação superior Inclusão Inovação pedagógica Higher education Inclusion Pedagogical innovation Enseñanza superior Inclusión Innovación pedagógica |
Citation: | FRANCO, Marco Antônio Melo; SILVA, Marcilene Magalhães da; TORISU, Edmilson Minoru. Inclusão e inovação pedagógica: políticas e práticas de formação no ensino superior. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. n. esp. 2, p. 1320-1333, set. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.nesp2.set2018.11646. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11646. Acesso em: 2022-10-14 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v13.nesp2.set2018.11646 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11646 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.